مدیران خودروعصر اعتبار

تدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده

عصر ساختمان- سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران از تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا شش ماه آینده و رونمایی از آن تا پایان سال جاری خبر داد .

تدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجتبی شکری با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی در محدوده حریم شهر تهران وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به عنوان فرصت مغتنم برای فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منطقه 20 و حتی کلانشهر تهران استفاده کنیم، گفت: منطقه 20 از لحاظ وجود المان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی خاص و منحصر به فرد است و با توجه به این موقعیت ویژه، بایستی طرح‌های متفاوت با نگاه همه جانبه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود.

    وی در ادامه اظهارکرد: شهرری با توجه به پیشینه تاریخی و ذخایر معنوی می‌تواند به عنوان پایگاه اجتماعی و قطب گردشگری مذهبی، ورزشی و تفریحی در تهران مطرح شود.

    سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران افزود: ظرفیت‌های مناسبی که در محدوده حریم این منطقه وجود داشت را بررسی کردیم و با ارجاع این موارد به مشاور، طرح اولیه آن در قالب طرح‌های موضعی تهیه خواهد شد و با نگاه تعاملی که وجود دارد این پروژه‌ها در محدوده ساختاری طرح جامع حریم شهر تهران جانمایی می‌شود.

    شکری سیاست مدیریت شهری تهران و نگاه مدیران ارشد را هم راستا با توسعه و پیشرفت منطقه 20 برشمرد و گفت: به‌زودی شاهد اتفاق‌های شگفت انگیز و خاص در منطقه 20 خواهیم بود که نقطه تأثیرگذاری در اقتصاد کلان شهر ری خواهد بود.

    سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی و تعامل با مناطق در قالب کمیته‌های تخصصی در حال برگزاری است، اظهارکرد: تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا شش ماه آینده نهایی و تا پایان سال جاری رونمایی می‌شود.

    وی تأکید کرد: در تدوین نهایی این طرح نظرات و پیشنهادات تمامی ذینفعان و دستگاه‌های متولی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

    فرهاد افشار - شهردار منطقه 20 - که از ابتدای سکانداری مدیریت شهری منطقه 20 رونق کسب و کار، نگاه توسعه‌ای و تبدیل شهر ری به قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی را به عنوان رویکرد برنامه های اجرایی مدیریت شهری منطقه 20 عنوان کرده بود، گفت: این بازدید در راستای برنامه راهبردی منطقه 20 و تبدیل این منطقه به قطب گردشگری، زیارتی و سیاحتی انجام شد.

    افشار توسعه اقتصادی را رمز توسعه شهر ری برشمرد و اظهارکرد: حریم پیرامون ری، پتانسیل عظیمی است که ضمن حفاظت از آن قابلیت توسعه گردشگری و فضاهای تفریحی را نیز دارد.

    شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه موقعیت‌های خاص شهر ری که قابلیت گردشگری دارند شناسایی شده‌اند، گفت: شهرری قابلیت تبدیل شدن به مقصد سفرهای گردشگری تاریخی و مذهبی را دارد و تمامی برنامه‌های عملیاتی و طرح‌های شهری با این رویکرد طراحی و اجرا خواهد شد.

    بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران 176 کیلومترمربع از منطقه 20 در محدوده حریم شهر تهران واقع شده است که بخشی از نواحی 3، 5، 6 همچنین کل سطح ناحیه 7 را شامل می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی