مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تعادل بازار مسکن با همکاری مجلس و دولت

عصر ساختمان- دولت با تامین تسهیلات، وام، کاهش تعرفه‌ها و تخصیص زمین‌های ارزان قیمت به رونق تولید مسکن همت گمارد و در این راه سایر دستگاه ها و مجلس نیز باید حمایت‌گر باشند.

تعادل بازار مسکن با همکاری مجلس و دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شادمهر کاظم‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم دهلران و دره‌شهر و آبدانان در مجلس، درباره حمایت‌های مجلس به منظور رونق دادن بازار مسکن، گفت: چالش‌های حوزه مسکن و همچنین مسیرهایی که می‌توان در این موضوع با همکاری مجلس و وزارت راه و شهرسازی به سرانجام رساند در جلسات مشترک به اشتراک گذاشته شده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که ایجاد تعادل در بازار مسکن و همچنین اجاره‌بها، سیاستی است که برای عملیاتی و اجرایی شدن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌هاست، افزود: تعادل در بازار مسکن و ساماندهی به آن با همکاری توامان مجلس و دولت میسر است.

    نماینده مردم دهلران و دره‌شهر و آبدانان بیان کرد: یکی از مباحث مهمی که مجلس دنبال می‌کند در کنار اختصاص یارانه‌ به کالاهای اساسی و ارزی، ساماندهی بخش مسکن است.

    کاظم‌زاده تصریح کرد: رونق مسکن با گسترش تولید آن در سطح کلان به همکاری دولت و مجلس وابسته است و این کار به تنهایی از عهده وزارت راه و شهرسازی خارج است. زیرا برای رونق تولید و همچنین ساماندهی بازار مسکن، بانک‌ها باید تسهیلات را افزایش دهند.

    وی اعلام کرد: با شیوه‌ای که هم اکنون در حال انجام است نمی توان نیاز واقعی مسکن را پاسخ داد. زیرا بخشی از پاسخگو نبودن به تقاضا به دلیل تولید نشدن مسکن رقم خورده است و بخش دیگر نیز به دلیل تورمی که ناشی از تفاوت نرخ ارز، مسائل و التهابات بازار و حجم نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی است، ایجاد شده‌اند که تاثیرات خود را در بخش مسکن به جای گذاشته‌اند.

    نماینده مردم دهلران و دره‌شهر و آبدانان گفت: حلِ مساله کاهش تولید با افزایش تولید مسکن که جزو وظایف دولت است و باید با تامین تسهیلات، وام و کاهش تعرفه‌ها از جمله کاهش تعرفه‌های نظام‌ مهندسی و کاهش تعرفه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی آن را متعادل کرد و دیگری نیز تامین زمین ارزان قمیت و یا زمین دولتی است می تواند در ساماندهی بازار مسکن در شرایط فعلی موثر باشد.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: ساماندهی بازار مسکن در گرو همراهی دولت، مجلس و سایر دستگاه هاست. باید به گونه ای عمل شود تا تورم کنترل شده و قیمت مسکن متعادل با ارز، حرکت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو