مدیران خودروعصر اعتبار

رتبه آخر کردستان در برخورداری از جاده‌های کشور

عصر ساختمان- معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکە با وجود کمبود اعتبارات پروژە‌های راهسازی استان همچنان فعال هستند، گفت: امیدواریم با اعتبارات تخصیص یافته جاده سنندج به مریوان که از مطالبات جدی مردم است تا پایان سال مالی ۹۸ به اتمام برسد.

رتبه آخر کردستان در برخورداری از جاده‌های کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شهرام ملکی امروز (8 خردادماه) در مراسم تودیع مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با اشاره به اینکه ارتقای وضعیت راه‌های استان از عوامل مؤثر بر توسعه و همچنین از مطالبات جدی مردم و مسئولین کردستان است اظهار کرد: بررسی و کنترل راه‌های روستایی استان از مباحث اولویت دار است؛ استان کردستان دارای یک هزار و 698 سکنه یا روستای ثابت با 6 هزار و 98 کیلومتر طول شبکه راه روستایی است.

    وی مجموع طول راه‌های شوسه و آسفالت در کشور را 128 هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در کردستان، دو هزار و 631 کیلومتر است که جایگاه استان با شاخص 34 درصد و 43 درصد برخورداری و با توجه به میانگین کشوری بالای 65 درصد، در آخر و رتبه 30 ام کشور قرار دارد.

    ملکی بیان کرد: برای نزدیک شدن به میانگین کشوری در این زمینه، باید 100 کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت شود که با توجه به شرایط توپوگرافی استان نیازمند 500 میلیارد تومان هزینه است.

    وی، اولویت دوم راه‌های استان را ارتقای راه‌های اصلی و بزرگراهی ذکر کرد و افزود: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، در کشور به ازای هر 100 کیلومتر، 21 کیلومتر شبکه بزرگراهی وجود دارد و این آمار در استان کردستان به ازای هر 100 کیلومتر، 9 کیلومتر است که متأسفانه جایگاه استان در این زمینه نیز در رتبه 27 کشور قرار دارد.

    معاون عمرانی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: برای نزدیک شدن به میانگین 21 کیلومتری در کشور باید بیش از 300 کیلومتر راه اصلی در استان به بزرگراه تبدیل شود که برای این طرح، یک هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکە با وجود کمبود اعتبارات پروژە‌های راهسازی استان همچنان فعال هستند، گفت: امیدواریم با اعتبارات تخصیص یافته جاده سنندج به مریوان که از مطالبات جدی مردم است تا پایان سال مالی 98 به اتمام برسد.

    وی همچنین گفت: چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد سنندج نیز که خواسته مردم بود به پیمانکاران، واگذار و امیدواریم تا پایان سال جاری تمام شود.

    ملکی، توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و تعیین تکلیف مسکن مهر در استان را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال و با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان پروژه مسکن مهر تعیین تکلیف و به متقاضیان واگذار شود.

    وی، یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی را احداث ساختمان‌های دولتی ذکر کرد و گفت: در سال 94 فقط یک هزار و ٨ 10 تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که با بهره برداری از دو بیمارستان دهگلان و بانه و بهره برداری بیمارستان سقز در آینده نزدیک به دو هزار و 100 تخت بیمارستانی خواهد رسید.

    اختصاص 150 میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن سنندج در بودجه امسال

    استاندار کردستان گفت: در قانون بودجه امسال بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن کردستان در نظر گرفته شده است.

    به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا، روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: نیازمند تلاش مضاعفی برای حل مشکل استان در حوزه راه و شهرسازی هستیم چون شاخص‌های راه در کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

    وی افزود: از نمایندگان درخواست دارم که نظام بودجه ریزی را در کشور اصلاح کنند چون تا این نظام اصلاح نشود عدالت اتفاق نخواهد افتاد.

    استاندار کردستان به بحث پروژه راه آهن سنندج اشاره و عنوان کرد: در قانون بودجه امسال بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است اما نیاز هست که وزارتخانه راه و شهرسازی نیز عنایت ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

    وی ادامه داد: در کردستان ظرفیت کارخانه لاستیک بارز و مرزها را نیز داریم که اگر راه آهن استان به بهره برداری برسد بخش زیادی از مشکلات حمل و نقل استان رفع خواهد شد.

    مراد نیا گفت: در شهرهای مریوان و بانه ما ظرفیت مرز را داریم که ظرفیت خوبی برای توسعه استان است اما به واسطه نبود راه مناسب، مشکلات جدی را در این بخش داریم.

    وی ذکر کرد: در مرز باشماق مریوان ظرفیت 800 کامیون صادرات وجود دارد اما در حال حاضر نصف این میزان صادرات داریم که بخش زیادی از آن به نبود زیرساخت‌های حمل و نقل برمی‌گردد.

    استاندار کردستان در ادامه اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم که فرودگاه سقز تا پایان سال 99 و بیمارستان سقز نیز در سفر آتی رئیس جمهور به کردستان به بهره برداری برسند.

    وی خاطرنشان کرد: سه هزار و 500 واحد مسکن مهر در کردستان باقیمانده است که اگر در این زمینه کمکی از جانب وزارت‌خانه صورت گیرد ما هم سهمی را در استان کمک می‌کنیم تا مشکل این خانوارها را حل کنیم.

    مراد نیا تاکید کرد: بحث بازآفرینی شهری، نواحی منفصل شهری و بافت‌های فرسوده نیز باید به صورت جدی در استان مورد توجه قرار گیرد.

    تکمیل پروژه‌های راه‌های کردستان نیازمند 1,800 میلیارد تومان اعتبار است

    نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: 300 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و بیش از 1,500 میلیارد تومان نیز برای ادامه پروژه‌های حوزه راه استان نیاز است تا شاخص‌های این حوزه بهبود یابد.

    به گزارش ایسنا، احسن علوی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ما در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار داریم و پذیرش مدیریت در این شرایط جرأت می‌خواهد.

    وی افزود: وزارت خانه راه و شهرسازی در حال حاضر بیش از 20 هزار میلیارد تومان بدهکار است که بودجه امسال این وزارت خانه 50 درصد مطالبات را پوشش نمی‌دهد.

    نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه عنوان کرد: مناصب مدیریتی مهم نیست بلکه احقاق حقوق مردم و خدمت به انسان‌هاست که به قدرت انسان ارزش می‌بخشد.

    وی با تاکید بر اینکه مدیریت بی منت و خالصانه راه سوءاستفاده را بر مدیران می‌بندد، گفت: خیانت در خاک پاک کردستان عواقب بدی را در پی دارد که در این راستا باید از افراد با انگیزه و با تمرکز بر شایسته سالاری، مدیران استان انتخاب شوند.

    علوی در بخشی دیگر از سخنان بر ضرورت تأمین منابع اعتباری لازم برای پرداخت مطالبات و بهبود شاخص‌های حوزه راه استان تاکید کرد و افزود: 300 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و بیش از 1,500 میلیارد تومان نیز برای ادامه پروژه‌های این حوزه نیاز است تا شاخص‌های راه استان بهبود یابد.

    وی همچنین توجه جدی به مدیریت پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، بهره گیری از شبکه نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد، جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای سبز، پیگیری جدی برای تأمین منابع اعتباری و پرداخت مطالبات پیمانکاران راه و شهرسازی و پیگیری جذب سرمایه گذار خارجی را نیز از دیگر اقداماتی ذکر کرد که باید در استان انجام شود.

    نماینده سنندج با بیان اینکه مسکن مهر به یک قصه پرغصه تبدیل شده است، خواستار اهتمام جدی مسئولان برای اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر شد.


    در این مراسم از شهرام ملکی که از سال 95 تا 97 سمت مدیرکلی اداره راه و شهرسازی استان کردستان را برعهده داشت تجلیل و محمد صدیق ثابتی به سمت مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو