مدیران خودروعصر اعتبار

خط تولید کارخانه کاله کربلا بطور کامل در آتش سوخت

عصر ساختمان- آتش سوزی مهیب و مشکوک سه شنبه شب در کارخانه محصولات لبنی کاله در کربلای عراق، که باعث سوختن بخش های اصلی کارخانه شد، همچنان از منظر علل و عوامل بروز آن در هاله ای از ابهام قرار داد.

خط تولید کارخانه کاله کربلا بطور کامل در آتش سوخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، کارخانه کاله در کربلا شامگاه سه شنبه ناگهان از بخش انبار دچار حریق شد و آتش به سرعت بخش‌های دیگر آن را فرا گرفت و طی چند ساعت همه بخش‌ها و سالن‌های تولید را در برگرفت و تقریباً کل خط تولید آن را از بین برد.
    هر چند عملیات امداد و آتش نشانی تا ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه ادامه داشت اما به دلیل ضعف امکانات و نیروی انسانی و بویژه شدت آتش، تلاش‌ها برای مهار آتش نتیجه مطلوب نداشت.
    کارخانه کاله در کربلا با مشارکت بخش خصوصی ایران یکی از فعالان ترین واحدهای لبنی و یکی از شاخص ترین نمادهای حضور تجاری - صنعتی ایران در عراق به شمار می‌رود.
    اگر چه علاوه بر سازمان امداد کربلا، تیم‌های امدادی از استان نجف و بابل نیز برای کمک به مهار این آتش سوزی فراخوان شدند، اما شدت آتش سوزی بحدی بود که امکان مهار زودهنگام آن فراهم نشد.
    یک منبع مطلع در گفت وگو با خبرنگار ایرنا احتمال عمدی بودن آتش سوزی را زیاد دانست هر چند مقامات رسمی عراق در خصوص اصل حادثه و علل و عوامل آن هنوز اظهار نظری نکرده‌اند.
    گزارش منابع مطلع به خبر نگار ما حاکی است که آتش سوزی سه شنبه شب حدود 80 میلیون دلار به این کارخانه خسارت وارد کرده و این واحد تولیدی دست کم تا دو سال آینده بعید است بتواند محصولی به بازار عرضه کند.
    همچنین در این حادثه دو نفر از کارگران ایرانی به نام های مسلم قاسمی کنی فرزند نصرت الله و میلاد نصیری راد فرزند محمد علی کشته شدند.
    "میرمسعود حسینیان" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز که طی دیشب و امروز چند بار از محل کارخانه بازدید و با مسئولان کارخانه و نیز مسئولان استانی در کربلا صحبت کرده است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پیگیری جدی موضوع با همکاری مقامات استان کربلا خبر داد.
    در همین حال "نصیف جاسم الخطابی" رئیس شوری استان کربلا به همراهی چند تن از اعضای شورا روز چهارشنبه از محل کارخانه بازدید و با جزئیات حادثه آتش سوزی شب گذشته، آشنا شدند.
    منابع مطلع می‌گویند مسئولان استان کربلا و همچنین مدیران کارخانه کاله قرار است تا ساعتی دیگر بیانیه‌های جداگانه درخصوص حادثه آتش سوزی مهیب شب گذشته، صادر کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو