مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران:

وجود شن چاله در مسیر ساخت اتوبان شهید بروجردی

عصر ساختمان- رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تکلیف شن چاله موجود در مسیر ساخت اتوبان شهید بروجردی باید روشن شود.

وجود شن چاله در مسیر ساخت اتوبان شهید بروجردی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدعلیخانی،‌ رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره ناایمن بودن اتوبان در حال ساخت شهید بروجردی در منطقه 18 تهران که در میسل رودخانه کن قرار گرفته است و احتمال وقوع حادثه ای مانند سیلاب دروازه شیراز در آن وجود دارد، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خطر آفرین بودن این بزرگراه بر اثر بارندگی به دست ما نرسیده است، اما شن چاله‌ای در مسیر ساخت این اتوبان قرار دارد که باید تکلیف آن روشن شود.

    وی با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مخالف افتتاح پروژه‌های ناقص و نیمه کاره است، افزود: در بارندگی‌های اخیر بحث روی این شن چاله زیاد بوده است و شهرداری طرح‌های مختلفی درباره ایمن کردن مکان و عدم بروز حادثه ناشی از آن در دست اقدام دارد.

    علیخانی با اشاره به اینکه در این مکان طی سالیان طولانی برداشت شن با مجوزهای قانونی صورت گرفته و باعث ایجاد این شن‌چاله شده است، گفت: برداشت بیش از اندازه شن از این مکان‌ها باعث ایجاد چاله‌های بسیار عمیقی شده است و باید در زمانی که مجوز برداشت در آن مکان صادر شده،‌ به فکر این روزها می‌بودند. افرادی که از این مکان‌ها به سودهای میلیاردی رسیده‌اند،‌ باید هزینه تخریب را پرداخت کنند،‌ چرا خسارت تخریب آن مکان را اکنون شهرداری باید پرداخت کند و خطر آن متوجه مردم باشد.

    وی در ادامه افزود: کسانی که در آن زمان از این مکان سودهای میلیاردی برده اند،‌ چرا نباید هزینه دیگری کنند و از محل سود حاصله سهمی در احیا و بازسازی این مکان داشته باشند؟

    علیخانی با تاکید بر اینکه به این مسائل در زمانی که برای برداشت‌ها مجوز داده می‌شده توجهی نشده است، گفت: بی توجهی در آن زمان باعث این معضل در حال حاضر شده است،‌ و امروز این معضل را ارقم زده است. البته که شهرداری وظایفی دارد و باید وظایف قانونی خود را پیگیری کند،‌ اما برای پروژه هایی که در آینده قصد انجام آن است،‌ پیشنهاد می دهیم،‌ مراجع دخیل در این امر که مجوز برداشت صادر می کنند، از جمله وزارت نیرو  که یکی از ارکان صدور مجوز برداشت است،‌ آینده نگری نیز داشته باشند و برداشت با نگاهی بلند مدت رخ دهد.

    رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره ادامه و یا خاتمه روند بزرگراه سازی در کلانشهر تهران نیز گفت: نمی توان نظری مطلق در این باره داد. تهران به پروژه های عمرانی زیادی نیاز دارد،‌ اما اگر نیاز و ضرورتی برای ساخت و توسعه بزرگراه‌ها وجود دارد،‌ بودجه های عمرانی آن باید از طریق سرمایه گذارانی در خارج از شهرداری و از محل دریافت عوارض تامین شود.

    وی با تاکید بر اینکه نباید مسیر توسعه بزرگراه‌ها در آینده را مسدود کرد،‌ با اشاره به طولانی شدن این قبیل پروژه ها به دلیل استفاده از بودجه شهرداری افزود: باید اجازه سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران فراهم باشد و در مصوبات برنامه سوم توسعه شهر تهران نیز این مورد ذکر شده است که در پروژه های جدید استفاده از سرمایه گذاران خارجی  دست شهرداری باز است و پروژه ها زودتر به اتمام می رسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار