مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

۵۰۰ دستگاه شتاب نگار زلزله وارد کشور می شود

عصر ساختمان- رئیس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت:تاکنون۲۰۰ دستگاه شتاب نگار وارد کشور شده است و انتظار می رود با ورود ۵۰۰ دستگاه دیگر، بخش زیادی از ایستگاههای شتاب نگاری زلزله به روزرسانی و تکمیل شوند.

۵۰۰ دستگاه شتاب نگار زلزله وارد کشور می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی بیت الهی روز در خصوص برنامه نوسازی دستگاههای شتاب نگار زلزله، گفت: 200 عدد از دستگاههای شتاب نگار پیش از شروع مجدد تحریم ها خریداری و وارد کشور شد.

    وی ادامه داد: از آنجایی که خرید این دستگاهها جزو اهداف بشر دوستانه است، باقی دستگاههای خریداری شده نیز در حال ورود به کشور هستند و تحریم های جدید آمریکا اشکالی در برنامه ورود دستگاههای شتاب نگار وارد نخواهد کرد.

    بیت الهی توضیح داد: دستگاههای شتاب نگاری برای برآورد خرابی و خسارت ناشی از زلزله مهم ترین دستگاههای مورد استفاده محسوب می شوند.

    وی گفت: دستگاه ثبت زلزله نیز برای ثبت بزرگی زلزله و مکان آن می باشد که مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران متولی آن است.

    بیت الهی با بیان اینکه تعداد ایستگاههای شتاب نگاری به دلیل ضرورت کار بیشتر است، گفت: در حال حاضرحدود هزار و100 ایستگاه شتاب نگاری و 150 ایستگاه لرزه نگاری در کشور وجود دارد.

    به گفته بیت الهی، اغلب دستگاههای شتاب نگاری که در هزار و 100 ایستگاه نصب بودند متعلق به 30 سال پیش بود.

    وی خبر داد که دستگاههای جدید قابلیت آپدیت دارند و مثل گوشی موبایل به روز می شوند.

    بیت الهی با بیان اینکه نصب این دستگاهها در شهرهای مشهد، تبریز و کرمانشاه انجام شده است، گفت: از آنجایی که نصب این دستگاهها نیاز به ساخت ایستگاه دارد همزمان با عملیات وارد سازی دستگاههای شتاب نگار عملیات ساخت ایستگاه های مربوط در شهرها نیز انجام می شود.

    رئیس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین از نصب دستگاه شتاب نگار روی گسل شمال تبریز خبر داد و گفت: در گذشته روی گسل شمال تبریز هیچ دستگاهی نصب نبوده است. در چندین ایستگاه در شهر تهران نیز این دستگاهها نصب شده و برنامه به روزرسانی ما در حل تکمیل است.

    وی افزود: انتظار می رود 300 تا 500 دستگاه دیگر هم به زودی وارد کشور شود تا بخشی از ایستگاههای ما به روز شوند.

    به گفته بیت الهی، ایران زمانی در منطقه از لحاظ تعداد و کیفیت در جایگاه اول بود اما در حال حاضر این ترکیه است که صاحب بیشترین تعداد دستگاههای شتاب نگاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو