مدیران خودروعصر اعتبار

دلایل عدم شروع ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی

عصر ساختمان- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه برای ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در قالب طرح اقدام ملی هنوز شروع پروژه‌های انبوه سازی زده نشده است، گفت: این طرح در مرحله دریافت زمین و تسهیلات بانکی است.

دلایل عدم شروع ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حدود پنج ماه پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی را در 19 آذرماه 1397 تقدیم رئیس‌جمهور کرد.

    بر اساس این برنامه قرار شد 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، 100 هزار واحد مسکونی در مناطق ناکارآمد شهری و 100 هزار واحد در مناطق هدف بنیاد مسکن احداث شود و تا سال 99 این برنامه نهایی و واحدها تکمیل شود.

    جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت ساخت 100 هزار مسکن از سوی بنیاد مسکن در برنامه طرح اقدام ملی گفت: بنیاد مسکن در این برنامه در مرحله دریافت زمین و تسهیلات بانکی است و یک توافق کلی شده است و امیدواریم نرم‌افزار و برنامه‌های ثبت‌نامی هم که آماده شده است، به زودی کار این برنامه را به پیش ببرد.

    به گفته حق شناس با اشاره به اینکه در برخی از شهرها زمین به صورت محدود دریافت شده مثل مشهد، اما گسترده نیست.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در پاسخ به این سؤال که با این حساب بنیاد مسکن هنوز استارت ساخت مسکن در طرح اقدام ملی را نزده است، گفت: هنوز این برنامه شروع نشده است، اما از پروژه‌هایی که بنیاد مسکن داشته و تسهیلات که داشته است 12 هزار واحد را لیست اعلام کرده‌ایم و در این برنامه اقدام ملی قرار داده‌ایم.

    وی افزود: این برنامه شامل هم پروژه‌های انبوه‌سازی و هم انفرادی است که متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام کنند، بنابراین استارت پروژه‌های انبوه‌سازی زده نشده است.

    وی در پاسخ به این سؤال که بنیاد مسکن برای این 12 هزار واحد از چه محلی تأمین اعتبار کرده است، اظهار داشت: یعنی بنیاد مسکن با برخی بانک‌ها قرارداد داشته است و تسهیلات بانکی را در طرح اقدام ملی قرار دادیم و در این ارتباط در شهر مشهد این اقدام را انجام داده‌ایم.

    حق‌شناس در پاسخ به این سؤال که در مرحله دریافت زمین این طرح آیا آماری هست که چه میزان زمین و یا چه میزان تسهیلات بانکی قرار است، تأمین شود، گفت: برای تسهیلات بانکی قرار است 75 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی اختصاص یابد و در مورد زمین بنا بر شرایط شهر و موقعیت مکانی متفاوت خواهد بود که می‌تواند در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی و یا انفرادی باشد.

    وی در پاسخ به این سؤال که پس با این حساب استارت احداث این 100 هزار واحد مسکونی زده نشده است، گفت: چون این برنامه از پارسال شروع شد و مناطقی که قابلیت کار داشتند را در طرح اقدام ملی گنجاندیم.

    حق شناس اضافه کرد: در بخش تسهیلات بانکی چون هنوز تسهیلاتی تأمین نشده است، ما از تسهیلات بانکی دیگر استفاده کردیم و زمین‌هایی را که قبلاً از وزارت راه و شهرسازی گرفته بودیم، در پروژه طرح اقدام ملی گنجاندیم.

    وی خاطر نشان کرد: مهم این است که در طرح اقدام ملی هم می‌توان به صورت انبوه‌سازی و هم به صورت انفرادی واحد مسکونی ساخته شود. پس آن قسمت انفرادی هنوز استارت نخورده است و امید است به زودی استارت ساخت واحدهای مسکونی انفرادی در قالب طرح ملی زده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار