مدیران خودروعصر اعتبار

«سیل» با ۶۱ درصد و «زلزله» با ۲۸ درصد بیشترین مخاطرات ایران طی ۴۰ سال

عصر ساختمان- مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت درمدیریت کاهش خطر بلایا گفت: براساس مطالعات انجام شده، نسبت وقوع مخاطرات در ایران طی سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۰، سیل با ۶۱ درصد و زلزله با ۲۸ درصد بیشترین مخاطرات رخ داده بوده‌اند.

«سیل» با ۶۱ درصد و «زلزله» با ۲۸ درصد بیشترین مخاطرات ایران طی ۴۰ سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت درمدیریت کاهش خطر بلایا، اظهار داشت: ایران طی سال‌های 2013- 1994 جزو 10 کشور نخست از نظر تعداد جمعیت تحت تاثیر مخاطرات طبیعی بوده و در سال 2009 از نظر مرگ ناشی از بلایا دارای سطح خطر دارای رتبه 8 از 10 بوده است.

    مشاور معاون بهداشت  وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا ادامه داد: در بلایای طبیعی، بیشترین صدمه به مناطق محروم و افراد داری وضعیت اقتصادی، اجتماعی پایین وارد می شود و گروه های آسیب پذیر در بلایا شامل مادران باردار، کودکان، سالمندان، معلولین و بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص هستند.

    وی گفت: بررسی مقایسه مرگ و میر زلزله بم و مرگ و میر عادی 5 ساله این شهرستان نشان می‌دهد، موارد مرگ در زمان زلزله نسبت به موارد مرگ 5 ساله، بیش از 5 برابر افزایش و در کل موارد مرگ و موارد مرگ زنان باردار افزایش 10 برابری داشته است؛  به همین ترتیب در مورد کودکان زیر 5 سال نیز صدق می‌کند که افزایشی در حدود 160 درصدی داشته است.

    مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده، نسبت وقوع مخاطرات در ایران طی سال های  1970 تا 2010، سیل با 61 درصد و زلزله با 28 درصد بیشترین مخاطرات رخ داده بوده اند.

    مطلق به آمار مرگ و میر و آسیب‌های جسمی وارده به جمعیت آسیب دیده در سیل اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طی این حادثه 2193 نفر مصدوم و 85 نفر فوت کرده‌اند. در حادثه مذکور در بخش سلامت به 1340 خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی آسیب وارد شد.

    مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت درمدیریت کاهش خطر بلایا به مهمترین وظایف دفتر مدیریت کاهش خطر بلایا اشاره کرد و گفت: ارتقای ایمنی سازه‌ای و غیرسازه‌ای واحدهای بهداشتی، تقویت سامانه‌های پشتیبانی عملیات پاسخ در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تقویت زیرساخت‌های ژئوانفورماتیک مدیریت خطر بلایا، اجرای کشوری سامانه ثبت وقوع و پیامدهای بلایا، تدوین و اجرای برنامه مانورهای میدانی و دورمیزی از مهمترین وظایف است.

    وی به اقدامات حوزه‌های مختلف عملیاتی بخش بهداشت از جمله سلامت روان، سلامت محیط و کار، جمعیت و سلامت خانواده، تغذیه و پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در تمامی سطوح به ویژه کارشناسان بهداشت شاهد هیچگونه شیوع بیماری واگیردار در مناطق درگیر سیل نبوده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار