مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز واگذاری خانه‌های مددجویان سیل‌زده بهزیستی از اول تیر ماه

عصر ساختمان- رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری خانه‌های احداث شده در مناطق سیل‌زده به مددجویان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای تیر واگذاری واحدها آغاز خواهد شد.

آغاز واگذاری خانه‌های مددجویان سیل‌زده بهزیستی از اول تیر ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، وحید قبادای دانا با اشاره به تسهیلات سازمان بهزیستی به سیل‌زدگان در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اظهار کرد: پس از وقوع سیل، ثبت خسارات از سوی سیل‌زدگان در سامانه ثبت خسارات بهزیستی آغاز شد.

    وی تصریح کرد: با پایان یافتن ثبت اطلاعات از سوی سیل‌زدگان، فرایند بررسی آغاز شد و در ادامه نیز سازمان بهزیستی بر اساس تعهدی که از قبل اعلام کرده بود اقدام به ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان کرد.

    قبادای دانا ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران برای مسکن شهری 50 میلیون تومان تسهیلات وام کم‌بهره و 12 میلیون کمک بلاعوض و برای مسکن روستایی هم 40 میلیون تومان وام با تسهیلات کم‌بهره و 10 میلیون وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هیئت وزیران از طریق بنیاد مسکن برای تعمیر مسکن افرادی که نیازمند مرمت و تعمیر منازل خود هستند نیز 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان بلاعوض را در نظر گرفته است و بر اساس بررسی‌های از بین مددجویان سازمان بهزیستی، مسکن حدود 4 هزار خانوار تخریب شده و مسکن 14 هزار خانوار نیز نیاز به تعمیر دارد.

    وی با اشاره به اینکه فرایند واگذاری خانه‌های تعمیر شده و احداث شده از ابتدای تیرماه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این فرایند به مرور در تمامی مناطق سیل‌زده انجام می‌شود ضمن اینکه وام 5 میلیون تومانی به‌صورت قرض‌الحسنه برای تامین لوازم خانگی برای سیل‌زدگان در نظر گرفته شد که این رقم نیز به خانواده‌ها پرداخت شده است.

    قبادای دانا همچنین به حمایت‌های سازمان بهزیستی از معلولان در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: توزیع لوازم کمک توانبخشی از جمله واکر، عصا و ولیچر همچنین پوشینه برای معلولان و سالمندان سیل‌زده همچنان ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار