مدیران خودروعصر اعتبار

چه پروژه‌هایی در شهر تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد؟

سال پرکار تهران

عصر ساختمان- سال۹۸ سال پرکار تهران است؛ مدیریت شهری دوران التهابی را پشت‌سر گذاشته و به ثبات رسیده؛ اهداف، برنامه‌ها و طرح‌ها هم چنین چیزی را نشان می‌دهند.

سال پرکار تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از همشهری، در بخش فنی- عمرانی 47پروژه شاخص و فرامنطقه‌ای یا در دستورکار قرار دارد یا شروع شده که امید می‌رود بخشی از آنها تا پایان امسال به اتمام برسند. از میان این 47پروژه، 21پروژه بالای 50درصد پیشرفت دارند. مهم‌ترین پروژه‌ها و برنامه‌هایی که قرار است شهرداری تهران تا پایان سال انجام دهد، به این شرح است:

       پیاده راه‌گیشا: پروژه دو‌بعدی تقاطع غیرهمسطح چمران –‌جلال‌آل‌احمد (زیرگذر گیشا) و پل زندگی (پیاده‌راهی که از بقایای پل قدیمی احداث خواهد شد) قرار است تا شهریور به اتمام برسد اما به‌نظر می‌رسد امسال نباید منتظر بهره‌برداری از آن باشیم؛ چرا که با اعتبار پیش‌بینی شده 30میلیارد تومانی در بودجه98 در عین حال اعتباری بیش از 50میلیارد تومان نیز برای سال99 این ردیف پیشنهاد شده.

       پروژه حکیم: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهیدحکیم با بلوار المپیک تا پایان بهمن‌ماه تمام‌شده و تحویل‌داده می‌شود. تکمیل این پروژه علاوه بر تقویت ارتباط محلات موجود در ضلع شمال بزرگراه شهید حکیم با شبکه معابر بزرگراهی پایتخت، دسترسی بزرگراهی به ورزشگاه آزادی را تسهیل می‌کند.
       تکمیل خط 6و 7مترو: چند ایستگاه مترو 6و 7تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و اتمام خط‌های 6و 7نیز در پایان سال 98خواهد بود. امسال 51کیلومتر خط مترو و 18ایستگاه تا پایان سال در تهران افتتاح می‌شود. در ضمن پیش‌بینی تامین اعتبار نیز برای خرید 200دستگاه انواع اتوبوس و نوسازی 64دستگاه اتوبوس برقی صورت گرفته. در بخش احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه‌سواری هم بیش از 12میلیارد تومان منظور شده.

       بزرگراه نجفی رستگار: امسال چند فاز پروژه احداث آزادراه شهید نجفی رستگار حد فاصل بزرگراه آزادگان تا بزرگراه امام‌رضا(ع) افتتاح می‌شود. فاز اول آن به طول 1800 متر از آزادگان تا بزرگراه امام علی(ع) و فاز دوم آن پل مزینانی در چند‌ماه آینده افتتاح خواهد شد. ادامه آن از پل مزینانی تا بزرگراه امام‌رضا(ع) هم در پاییز به بهره‌برداری خواهد رسید.

       بزرگراه شهید بروجردی: بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در بخش حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا زیرگذر الغدیر تا پاییز سال 98به طول می‌انجامد. یکی از مهم‌ترین نتایج بهره‌برداری از این بزرگراه، اتصال دسترسی بازار آهن به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران- ساوه و در نتیجه حذف تردد خودروهای سنگین از معابر حمل‌ونقلی منطقه 18خواهد بود.

       زیر گذر استاد معین: این زیرگذر در مهر امسال افتتاح می‌شود. با افزایش ظرفیت اجرایی و بهره‌گیری از 3 شیفت‌کاری، مقطع زمانی هفت‌ماهه‌ای برای حفاری و لاینینگ تونل 72 متری زیر خیابان آزادی درنظر گرفته شده. با بهره‌برداری از این زیرگذر تونلی، ضمن افزایش ظرفیت معابر شمالی- جنوبی منطقه، از ترافیک کندروهای خیابان آزادی کاسته شده و وضعیت تردد در مسیرهای امتداد بزرگراه یادگارامام(ره) بهبود می‌یابد.

       بازآفرینی کارخانه سیمان ری: این پروژه در قالب مرمت و بازسازی امسال در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و بناست به موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری با کاربری فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود. این مجموعه به‌مدت 90سال به شهرداری تهران واگذار شده.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو