مدیران خودروعصر اعتبار

بانک‌ها تاکنون تنها به ۱۴۵ منزل سیل‌زده تسهیلات داده‌اند

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: بانک ها تاکنون تنها به ۱۴۵ واحد تسهیلات در بحث نوسازی و بازسازی پرداخت کرده اند.

بانک‌ها تاکنون تنها به ۱۴۵ منزل سیل‌زده تسهیلات داده‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مسعود انصاریان در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که امروز 12 خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تا به امروز 21 هزار واحد مسکونی در سطح شهرهای استان در خصوص بحث خسارت های ناشی از سیلاب ارزیابی شده اند.

    وی با اشاره به تعداد واحدهای تخریب شده در اثر سیلاب خوزستان افزود: تعداد 1268 واحد در نقاط شهری و تعداد 3300 واحد در نقاط روستایی تخریب و نیاز به احداث مجدد دارند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در خصوص تعداد واحدهای تعمیری در استان تصریح کرد: تعداد واحدهای تعمیری استان12 هزار و 359 واحد است که تا به امروز برای 11 هزار و 822 واحد تشکیل پرونده شده است و 4 هزار و 776 واحد را به سیستم بانکی معرفی کرده ایم.

    انصاریان با بیان اینکه 382 میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته به استان است، عنوان کرد: تاکنون در این زمینه 216 واحد برای تعمیرات و احداث مجدد با بانک ها عقد قرارداد کرده‌اند و در این زمینه به 145 واحد تسهیلات پرداخت شده است.

    وی با اشاره به بحث تسهیلات بلاعوض در بحث واحدهای تعمیری استان اظهار کرد: مبلغ 8 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به مردم پرداخت شده است و در این زمینه 1200 واحد در سطح استان کار تعمیرشان با این مبلغ آغاز شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: مساله بهسازی معابر روستایی که سیلاب در انها رخ داده را بررسی و برآورد و آن را به مرکز نیز اعلام کرده ایم تا در خصوص تامین اعتبار کار بهسازی معابر روستایی تصمیم گیری شود.

    انصاریان خاطرنشان کرد: با توجه به قانون، هرجا که ساخت و ساز غیرمجاز بوده و در اثر سیلاب آسیب دیده وام در اختیارش قرار داده نمی شود و براساس قانون باید آن واحد در مناطق مجاز ساخته شود تا بتوانیم تسهیلاتی را برای آن در نظر بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار