مدیران خودروعصر اعتبار

مطالعات انجام شده نشان می دهد:

الگوی جهانی اخذ مالیات از خانه های خالی

عصر ساختمان- مطالعات و تحقیقات انجام شده در برخی کشورهای توسعه یافته نشان می دهد اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از روش های ایجاد تعادل و بهبود عرضه در بازار مسکن برخی شهرهای دنیا شناخته شده است.

الگوی جهانی اخذ مالیات از خانه های خالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، انجمن سرمایه‌گذاری در شهر میامی آمریکا اخیراً مطالعاتی انجام داده و گزارشی در زمینه وضعیت مسکن در این شهر منتشر کرده است.

    بر اساس این گزارش هزینه مسکن در شهر میامی همچنان فراتر از آن چیزی است که بخش بزرگی از جامعه بتواند آن را تأمین کند. این در حالی است که میامی سومین شهر مقرون به صرفه در آمریکا است.
    بر اساس گزارش مذکور 71 درصد از مردم شهر میامی، اجاره‌نشین هستند و 61 درصد آن‌ها هزینه سنگین اقتصادی را بر دوش دارند؛ به این معنی که بیش از 30 درصد از درآمد خانوار خود را صرف مسکن می‌کنند.
    بر اساس مطالعات صورت گرفته شهر میامی برای حل مشکل مسکن خود باید هدف ساخت یا حفظ 12 هزار واحد مسکونی ارزان‌ قیمت و مقرون به صرفه را تا سال 2024 دنبال کند.
    در ادامه گزارش، ابزارهایی را برای دولت و نهادهای حاکمیتی شهر به منظور رسیدگی به بحران مسکن پیشنهاد شده است. از جمله موارد توصیه شده توسعه مسکن عمومی، تغییر کد منطقه (یکسان‌سازی کدها برای وارد شدن تمام اطلاعات املاک در سیستم)، کاهش مالیات بر دارایی و اخذ مالیات بر خانه‌های خالی هستند.
    بررسی ها در مورد وضعیت بازار مسکن این شهر نشان می دهد: افزایش شمار خانه‌های خالی در میامی تبدیل به مشکل بزرگی شده است، چراکه به شدت به عرضه مسکن برای مردم در این شهر نیاز است. بر اساس گزارش مذکور از سال 2017، نزدیک به 32 هزار خانه در شهر میامی مالک دارد، اما استفاده نمی‌شوند و خالی مانده‌اند.
    از این رو با هدف عرضه این خانه‌ها به بازار، پیشنهاد شده تا از سرمایه‌گذاران خارجی یا دیگر افرادی که املاک بدون استفاده در اختیار دارند، مالیات اخذ شود. شناسایی این واحدها و مالکان آن‌ها نیز از طریق ثبت اطلاعات افراد در سامانه‌های شهرداری‌های سراسر کشور انجام می پذیرد.
    مطالعات انجام شده حاکی از آن است در صورتی که مالیات بر املاک خالی با نرخ 1 درصد ارزش ملک اجرا شود؛ بر اساس برآوردها سالیانه بالغ بر 98 میلیون دلار درآمد از این طریق کسب خواهد شد.
    درآمد مالیات به دست آمده می‌تواند به صندوقی جهت هزینه برای ساخت مسکن مقرون به صرفه اختصاص یابد.

    شهرهای دیگر همچون واشنگتن دی سی نیز که از تعداد بالای سرمایه‌گذاری خارجی برای خرید مسکن و بالا بودن تعداد واحدهای خالی رنج می‌برند، در حال حاضر مالیات بر خانه‌های خالی را در ساختار ارزیابی اموال خود قرار داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار