مدیران خودروعصر اعتبار

تازه‌ترین گزارش از مرکز ارتباط با مشتریان منتشر شد

ردپای رشد معاملات مسکن در آمار تماس‌ها با بانک مسکن

عصر ساختمان- کارشناسان بانک مسکن طی یک ماهه اردیبهشت ماه به ۱۳ هزار و ۳۵۴ تماس تلفنی با مرکز ارتباط با مشتریان این بانک پاسخ دادند.

ردپای رشد معاملات مسکن در آمار تماس‌ها با بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، ردپای رشد معاملات مسکن در مقایسه با ماه‌های رکودی اخیر در اردیبهشت ماه را می‌توان در تعداد تماس‌ها و پیام‌های دریافتی مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (Call Center) مشاهده کرد. تماس بیش از 13 هزار نفر با این مرکز در مقایسه با تعداد تماس‌های ماه‌های رکودی بازار مسکن، منعکس کننده رشد پرسش‌ها، انتقادها و پیشنهادها در حوزه خدمات بانک مسکن به ویژه خدمات تسهیلاتی در این ماه تحت تاثیر افزایش نسبی معاملات بوده است.

    در ماه میانی بهار بخش قابل توجهی از تماس ها با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن به موضوع انتقاد از عدم کارایی تسهیلات خرید مسکن با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مسکن طی یک سال اخیر اختصاص داشته است.
    تسهیلات خرید بانک مسکن که پس از سال‌ها ثبات سقف ریالی در چند سال اخیر طی دو نوبت افزایش یافت، در شرایط رکودی بازار مسکن در سال‌های 94 تا اوایل سال 96 تکافوی خرید 30 تا 45 مترمربع آپارتمان را داشت، اکنون تاثیر چندانی در تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن ندارد و با توجه به اینکه میانگین قیمت مسکن در تهران از 12 میلیون تومان فراتر رفته است، حتی با تسهیلات زوجین به انضمام جعاله می‌توان حداکثر بهای خرید 15 مترمربع آپارتمان را پرداخت کرد. البته بانک مسکن پیشنهادهایی در خصوص افزایش سقف تسهیلات برای گروه‌هایی که پرداخت اقساط بالاتر در استطاعت آنهاست را مطرح کرده که بانک مرکزی باید درباره آن تصمیم‌گیر کند.
    در اردیبهشت ماه به دلیل انعکاس همین اخبار در خصوص پیشنهادهای افزایش سقف تسهیلات، بخشی از تماس‌ها نیز به پرس و جو درباره این شایعات اختصاص داشت که کارشناسان بانک مسکن با رد شایعات، سقف دقیق انواع تسهیلات بانک مسکن را به تماس‌گیرندگان اعلام کردند.
    برگزاری همایش مدیران ارشد بانک مسکن و رونمایی از بسته رونق بخش مسکن در این همایش نیز سبب شد بخشی از تماس‌ها به پرسش درباره کم و کیف این بسته و تصمیماتی که ذیل آن اتخاذ خواهد شد، اختصاص پیدا کند.
    به گزارش هیبنا، افزایش سقف تسهیلات ازدواج زوجین به دو فقره 30 میلیون تومانی که اخیرا ابلاغ و در بانک‌ها اجرایی شده است، سبب شده صف طولانی برای دریافت این تسهیلات در بانک‌های عامل از جمله بانک مسکن شکل بگیرد و بر تعداد ثبت‌نام کنندگان استفاده از این تسهیلات افزوده شود. در نتیجه این وضعیت بخشی از تماس‌ها نیز به موضوع صف طولانی و مدت زمان انتظار برای دریافت تسهیلات ازدواج اختصاص داشت.
    در ماه گذشته در خصوص امکان استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای خرید مسکن مهر نیز از طریق پایگاه خبری هیبنا اطلاع‌رسانی شد که بخشی از تماس‌های شهروندان با مرکز ارتباط با مشتریان به سوال درباره جزییات این مجوز پرداخته بود.
    در اردیبهشت ماه علاوه بر تماس‌های تلفنی، 667 پیام از طریق صندوق صوتی و 394 پیام الکترونیکی (ایمیل) نیز در مرکز ارتباط با مشتریان دریافت و به آنها پاسخ داده شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو