مدیران خودروعصر اعتبار

مرحله اول شهر جدید امیرکبیر اراک هفته آینده به بهره برداری می رسد

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: مرحله اول شهر جدید امیرکبیر اراک هفته آینده با حضور مقامات کشوری و مدیران استانی به بهره برداری می رسد.

مرحله اول شهر جدید امیرکبیر اراک هفته آینده به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، عزیز فیلی افزود: این مرحله شامل تاسیسات رو بنایی و زیربنایی، مراکز انتظامی، گردشگری و مذهبی است که با حضورقائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، استاندار مرکزی و اعضاء هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور به بهره بردای می رسد.
    وی ادامه داد: در مرحله اول بهره برداری از شهر جدید امیرکبیر علاوه بر تحویل موقت تعدادی از مساکن مهر ویلایی به متقاضیان، تعداد 33 واحد تجاری با زیربنای 30 تا 70 مترمربع، دو واحد نمونه ویلایی با مجموع زیربنای 515 مترمربع و با مجموع عرصه دو هزار متر مربع به بهره برداری می رسد.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: واحدهای نمونه ویلایی شهر جدید امیرکبیر که در قطعات یک هزار متر مربعی ساخته شده است، به عنوان نمونه و الگو برای بازدید متقاضیان، به بهره برداری می رسد و شرکت عمران این شهر با مشارکت سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی، آماده سازی اراضی خارج از طرح مسکن مهر در قطعات 600 تا یک هزار و 800 متر مربعی را انجام داده و با تامین خدمات روبنایی و زیربنایی، بستر اجرای مساکن ویلایی بزرگ را در این شهر فراهم کرده است.
    وی گفت: یک واحد پاسگاه انتظامی با زیربنای 910 مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و 600 متر مربع، یک باب مسجد به مساحت 450 مترمربع در زمینی به وسعت 709 مترمربع و پارک محله ای به مساحت شش هزار متر مربع به بهره برداری می رسد.
    فیلی اظهار کرد: همچنین پارک شهید چمران به مساحت 20 هزار متر مربع، دو واحد گلخانه به مساحت یک هزار 100 متر مربع، بلوار آبشار به طول 23 هزار متر، مجموعه ورزشی به مساحت سه هزار مترمربع و باغ درختان مثمر به وسعت 75 هزار مترمربع که در کنار مجموعه تفریحی قاش ( نام تپه ای در منطقه )سبز به مساحت60 هزار متر مربع از دیگر طرح های عمرانی شهر جدید امیر کبیر است که هفته آینده به بهره برداری می رسد.
    وی اضافه کرد: یک باب مدرسه ابتدایی 12 کلاسه نیز با زیربنای یک هزار و 220 مترمربع زیربنا، بلوار اصلی شهر جدید امیرکبیر بطول یک هزار 680 متر و بوستان امیرکبیر با وسعت 15 هزار متر مربع نیز به بهره برداری می رسد.
    شهر جدید امیرکبیر در بخش مرکزی شهرستان اراک در 35 کیلومتری شمال شرق اراک و بزرگراه قم ـ اراک (معصومیه) واقع شده است.
    محدوده قانونی شهر جدید امیرکبیر بر اساس طرح جامع مصوب یک هزار و 600 هکتار بوده و حریم شهر نیز برابر طرح فوق 10هزار هکتار طراحی شده است.
    پیش بینی کلیه سرانه ها و استانداردهای شهرسازی در این شهر انجام شده و قرار است تا سال 1405 بیش از یکصد هزار تن در آن ساکن شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو