مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب بافت تاریخی پایتخت توسط بساز و بفروش‌ها

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران به تخریب بافت‌های تاریخی توسط بساز و بفروش‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت شهرسازی تهران باید ضوابط تخریب بناهای تاریخی و ساختمان‌های قدیمی به کافه و گالری را تبیین کند.

تخریب بافت تاریخی پایتخت توسط بساز و بفروش‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدجواد حق‌شناس در جلسه شورای شهر امروز با اشاره به اهمیت بافت تاریخی در پایتخت گفت: حصار ناصری از جمله بافت‌های تاریخی مهم است که سرمایه جدی به شمار می‌رود و باید مورد توجه باشد.

    وی افزود: از معاون شهرسازی انتظار داریم که بیش از این، به این فضاها توجه داشته باشد و برای مانده شهر تهران اقدامات بیشتری انجام دهد.

    عضو شورای شهر تهران گفت: ارائه پیشنهاد و لایحه برای پروانه مرمت این بناها مورد توجه قرار گرفته و باید بیش از پیش مدنظر باشد.

    حق‌شناس افزود: هویت شهری تهران با توجه به مناطق مرکزی 11، 12 و 6 که معماری قاجار را دارد باید حفظ شود و این در حالی است که تا کنون گرفتار تخریب بساز  بفروش‌ها شده‌ایم و باید جلوی آن گرفته شود.

    وی تصریح کرد: تخریب این بناهای تاریخی به ساختمان‌های عمومی و تبدیل به کافه و گالری می‌تواند مؤثر واقع شود البته ضوابط آن در معاونت شهرسازی باید تبیین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی