مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی صنعت برق:

ایران بیشترین یارانه را به مصرف‌کنندگان برق پرداخت می‌کند

عصر ساختمان- سخنگوی صنعت برق گفت: براساس اطلاعات موجود کشور ایران حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف یارانه انرژی می‌کند و در سال ۲۰۱۷ بیشترین یارانه را به مصرف کنندگان برق خود اختصاص داده است.

ایران بیشترین یارانه را به مصرف‌کنندگان برق پرداخت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی‌مشهدی ‌سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه مشترکان پرمصرف پنج برابر خوش‌ مصرف‌ها از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند، گفت: همین امر موجب شده است تا گروه پرمصرف‌ها در تضاد با عدالت اجتماعی از یارانه پنهان انرژی بیشتری استفاده کنند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده برق بسیار بیشتر از مبلغی است که از مشترکان اخذ می‌شود و همین منجر به بدهی‌های صنعت برق به بخش تولیدکنندگان و پیمانکاران این صنعت شده و ما نمی‌توانیم توان پرداخت هزینه‌های تولید برق را داشته باشیم.

    رجبی‌مشهدی با تاکید بر اینکه ادامه این روند سرمایه‌گذاری در صنعت برق را معوق خواهد کرد، افزود: عدم سرمایه‌گذاری‌ها صنعت برق در موعد مقرر موجب خواهد شد تا این چرخه بعدها در زمینه تامین بار پیک مصرف ما را دچار مشکل کند.

    سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: طبیعتا اگر مشترکان پرمصرف هزینه واقعی را پرداخت کنند، از کالاهای با استاندارد و بازدهی بالاتری استفاده می‌کنند و انرژی کمتری را مصرف خواهند کرد.

    وی با تاکید بر اینکه ایران بیشترین یارانه را به مصرف‌کنندگان برق پرداخت می‌کند، ادامه داد: براساس اطلاعات موجود کشور ایران حدود 10 درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف یارانه انرژی می‌کند و در سال 2017 بیشترین یارانه را به مصرف کنندگان برق خود اختصاص داده است.

    رجبی‎‌مشهدی یادآور شد: وزارت نیرو از ابتدای خردادماه تعرفه مشترکان پرمصرف را حدود 16 درصد افزایش داده است تا بتواند یارانه انرژی پرمصرف‌ها را کمتر کند و در مقابل مشترکانی که نسبت به سال گذشته برق کمتری مصرف کنند تشویق می‌شوند و مبالغ کمتری را در قبوض خود پرداخت خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار