مدیران خودروعصر اعتبار

وام مسکن ۴۰ میلیون تومانی از امروز قابل پرداخت است

عصر ساختمان- تسهیلات احداث مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومانی بانک مسکن از امروز سه‌شنبه در همه روستاهای کشور و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر برای تخریب و نوسازی یا احداث بنای جدید به متقاضیان اعطا می‌شود.

وام مسکن ۴۰ میلیون تومانی از امروز قابل پرداخت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، متقاضیان تسهیلات برای این واحدها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌به مدیریت شعب مناطق معرفی می‌شوند. مدت بازپرداخت و نرخ سود این تسهیلات پنج درصد است. نحوه پرداخت اقساط نیز ساده و پلکانی 12 ساله به‌علاوه 3 سال تنفس برای دوره ساخت است.

    افرادی که واحد مسکونی آنها کم‌دوام و غیرمقاوم و متقاضیانی که واحد مسکونی آنها در روستاهای مناطق سانحه‌خیز کشور است و همچنین متقاضیانی که ملک آنها در حوزه اجرای طرح‌های ‌هادی و اصلاح معابر روستایی است، دارای اولویت هستند. همچنین افرادی که در اجرای طرح‌های تفکیک و واگذاری زمین روستایی بنیاد مسکن و سایر طرح‌های اسکان جمعیت روستایی مایلند نسبت به احداث واحد جدید اقدام کنند و مجموعه‌سازان مسکن و متقاضیان احداث چهار واحد مسکونی روستایی دارای اولویت‌های بعدی هستند. همچنین افراد مجردی که متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند باید 25 سال یا بیشتر داشته باشند یا به استناد تایید شورای محل، سرپرستی خانوار را بر عهده دارند، نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.

    وثایق قابل‌قبول برای دریافت وام مسکن روستایی، سند مالکیت زمین در دست احداث، اموال غیرمنقولی که قبلیت گروگذاشتن داشته باشد یا سفته زنجیره‌ای سه نفره به میزان 120 درصد مجموع اصل تسهیلات اعطایی و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت سفته اخذ می‌شود. چنانچه زمین در دست احداث فاقد سند رسمی ‌باشد، پرداخت تسهیلات با وثیقه مازاد انجام می‌شود. مراحل پرداخت تسهیلات مسکن نیز شامل پنج مرحله است. مهلت قانونی شروع به کار و اخذ مرحله اول تسهیلات حداکثر دو ماه پس از انعقاد قرارداد است. در صورت قطع یا فسخ قرارداد به هر علت، متقاضی به مدت یک‌سال از دریافت این تسهیلات محروم می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو