مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

ضرورت تملک زمین های خارج از محدوده شهری

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:وزارت راه نباید تنها به دنبال اجرای پروژه های مسکن سازی در شهرهای جدید باشد، از این رو دولت باید نسبت به تملک زمین های خارج از محدوده شهری برای اجرای پروژه ها اقدام کند.

ضرورت تملک زمین های خارج از محدوده شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح تولید انبوه مسکن به روش مشارکتی، گفت: در شرایط کنونی دولت تمام برنامه ریزی و تلاش خود را برای اجرای طرح های تولید مسکن صورت داده، در این راستا سیاست های جدید مالیاتی برای تشویق سرمایه گذاران برای ورود به بازار مسکن نیز در نظر گرفته شده است.

    مسکنبا توجه به شرایط بازار این دغدغه مطرح بود که شاید انبوه سازان و سرمایه گذاران از برنامه های جدید دولت استقبال نکنند، از این رو سیاست های تشویقی برای جذب آن ها در نظر گرفته شد
    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط بازار این دغدغه مطرح بود که شاید انبوه سازان و سرمایه گذاران از برنامه های جدید دولت استقبال نکنند، از این رو سیاست های تشویقی برای جذب آن ها در نظر گرفته شد.

    تسهیلات کم بهره و پرداخت مابه التفاوت هزینه ساخت به پیمانکار راه کار انبوه سازی مسکن

    وی تصریح کرد: ارائه زمین رایگان و نیمه رایگان و اجرای پروژه از سوی پیمانکار، ارائه تسهیلات کم بهره و پرداخت مابه التفاوت هزینه ساخت به پیمانکار توسط متقاضیان از جمله راه حل هایی است تا اجرای پروژه های تولید انبوه مسکن سرعت گیرد.

    انبوه‌سازی مسکن نباید منحصر به شهرهای جدید شود/ ضرورت تملک زمین های خارج از محدوده شهری

    بدری ادامه داد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی نباید تنها به دنبال اجرای پروژه های مسکن سازی در شهرهای جدید باشد، این رویکرد باید در تمام استان ها صورت گیرد، البته وزارتخانه در محدوده شهرها با کمبود اراضی دولتی مواجه است، از این رو دولت باید نسبت به تملک زمین های خارج از محدوده شهری برای اجرای پروژه ها اقدام کند.

    پروژه های مسکن سازی مشارکتی به سرنوشت مسکن مهر دچار نمی شود

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه پروژه های مسکن سازی مشارکتی به سرنوشت مسکن مهر دچار نمی شود، گفت: در پروژه مسکن مهر محور اصلی ارائه زمین های 99 ساله بود و پیمانکاران فرآیند تولید و فروش را مدیریت می کردند، اما در پروژه های مشارکتی به عنوان مدل جدید مسکن سازی، دولت مدیریت را بر عهده دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار