مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول در وزارت نیرو:

۳۰۰ هزار کنتور هوشمند آب و برق نصب شد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق وزارت نیرو، از نصب ۳۰۰ هزار کنتور هوشمند آب و برق در سراسر کشور خبر داد.

۳۰۰ هزار کنتور هوشمند آب و برق نصب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدولی علاء‌الدینی از ایجاد دبیر خانه دائمی در بحث سازگاری با کم آبی خبر داد و گفت: افرادی هستند که با ارائه محصولاتی در زمینه سازگاری با کم آبی می توانند به وزارت نیرو کمک کنند، این استارت آپ ها با ارائه محصول سیاست سازگاری با کم آبی را برای کشور تسهیل می کند چرا که کشور ما در پهنه خشک قرار دارد و بارندگی های امسال دلیل بر خروج ما از این وضع نیست.

    وی ادامه داد: مطابق با اصل 44 شرکت های دولتی محدودیت دارند ولی بنا بر بند قانونی با مجوز سازمان توسعه، شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) می‌تواند به صورت 49 درصد به مدت سه سال با صاحبان ایده و استارت آپ مشارکت کنند و پس از سه سال از آن خارج شوند. در حالی که می‌توانیم مصرف را مدیریت کرده و کاهش دهیم این موضوع هم هزینه خانوار و هم میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و وابستگی به خرید خانگی را کاهش می‌دهد.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق، با بیان این‌که شرکت ساتکاب از هر فردی که استارت‌آپی در زمینه‌ی صنعت آب و برق دارد حمایت می‌کند، گفت: سیاست اصلی وزارت نیرو بر مدیریت مصرف و تقاضا استوار است.

    علاء‌الدینی با تاکید بر این‌که ساتکاب از هر سیاستی که در مدیریت مصرف چه در نرم‌افزار و چه در سخت‌افزار وجود داشته باشد حمایت می‌کند، افزود: برای مثال با هوشمندسازی کنتور آب و برق می‌توانیم میزان مصرف را کاهش دهیم و مدیریت کنیم.

    علاالدینی با اشاره به سیاست استفاده از کنتورهای هوشمند، اظهار کرد: کنتور آب روی موبایل نصب می‌شود و زمانی که مصرف افزایش پیدا کند به مصرف‌کننده هشدار می‌دهد. بخش مشاوره‌ای و دانش آن کاملاً داخلی بوده و تاکنون بیش از 300 هزار دستگاه در سراسر کشور نصب شده است. طبق قانونی که سال گذشته برای سال 1398 تعیین شد هزینه باید از مشترک اخذ می‌شد، اما با تغییر تکنولوژی هزینه‌ای که مشترک باید پرداخت کند کاهش یافته است. از سویی دیگر باید گفت یکی از مشکلات کشور میزان نقدینگی است که با موافقت وزیر نیرو سیاستی را آغاز می‌کنیم تا جریان نقدینگی در کشور را برای پروژه‌های سودده وزارت نیرو جذب کنیم. بیشترین صادرات را به روسیه داشتیم.

    وی در ادامه با بیان این‌که یکی دیگر از مأموریت‌های ساتکاب صادرات خدمات فنی و مهندسی است، توضیح داد: طی دو سال گذشته بالاترین صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش برق را به کشورهای مختلف از جمله عراق و روسیه داشته‌ایم. زمانی که شرکت‌های ایرانی می‌خواهند وارد کشوری شوند، ساتکاب شرکت مشاوره، تأمین‌کننده تجهیزات مختلف، تأمین‌کننده هزینه و غیره را دور هم جمع کرده و گروهی تشکیل می‌دهد و این شرکت‌ها تحت حمایت ساتکاب وارد بازار می‌شوند و حتی اگر لازم باشد در کشور مقصد دفتری هم تأسیس می‌کنیم.

    علاء‌الدینی ادامه داد: زیرا این شرکت به تنهایی نمی‌تواند بازاریابی کرده و هزینه‌ها را متحمل شود. در واقع یکی از وظایف ساتکاب این است که به نمایندگی از حاکمیت شرکت‌ها را حمایت کنیم. 70 تا 100 درصد تجهیزات برق در داخل ساخته می‌شود. تجهیزات برق شامل نیروگاه، انتقال نیرو، توزیع و غیره و تجهیزات آب شامل سدسازی، تولید آب، انتقال آب، آب و فاضلاب می‌شود. در این راستا بین 70 تا 98 درصد تجهیزات برقی و 100 درصد تجهیزات در توزیع برق در داخل کشور ساخته می‌شود.

    این مقام مسوول، در ادامه از راه‌اندازی لیست سفارش در صنعت آب و برق خبر داد و گفت: این اقدام باعث می‌شود از فساد احتمالی جلوگیری شود و قابلیت رقابت هم ایجاد می‌کند. این یک لیست متمرکزی است که همه افرادی که می‌خواهند در صنعت آب و برق فعالیت کنند در آن قرار می‌گیرند. با موافقت وزیر نیرو سیاستی را آغاز می‌کنیم تا جریان نقدینگی در کشور را برای پروژه‌های سودده وزارت نیرو جذب کنیم. در واقع تصمیم داریم بخشی از نقدینگی کشور را به کمک صنعت آب و برق بیاوریم و بعد از این‌که پروژه‌ها اجرایی شد سود آن را به سرمایه گذاران که همان مردم هستند بدهیم و این پروژه طی 3 ماه آتی اجرایی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار