مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه داکت های تأسیساتی را در دکوراسیون داخلی بپوشانیم؟

عصر ساختمان- یک طراح داخلی، مهندس، برقکار یا لوله کش نیست اما همواره در پروژه های خود با سیم ها، داکت ها، ستون ها و لوله ها سر و کار دارد. او باید این عناصر را به نحوی در طراحی خود از دید پنهان کند تا در ظاهر دکوراسیون داخلی خللی ایجاد نکنند.

چگونه داکت های تأسیساتی را در دکوراسیون داخلی بپوشانیم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از چیدانه، امروز می خواهیم سری بزنیم به 10 مورد از این عناصر تأسیساتی و ساختمانی و راه حل هایی برای پوشاندن آن ها را ارائه دهیم. 

     

    1. سقف کاذب برای پوشاندن داکت ها و لوله ها در دکوراسیون داخلی

    اغلب باید سقف را مقداری پایین آورید تا داکت ها و لوله ها را در آن جای دهید. به جای ایجاد سقف کاذب های تصادفی در مکان های مختلف، سقف کاذب را طراحی کرده و جزییات معماری به آن بدهید تا با طراحی داخلی فضای شما هم خوانی داشته باشد. دریچه های تهویه را در جبهه های جانبی سقف تعبیه کنید تا از ایجاد شلوغی در سقف پیش گیری شود.

     

    2. تیرآهن ها برای پوشاندن تأسیسات و داکت ها در طراحی داخلی

    یکی از روش های مناسب برای به حداقل رساندن سقف کاذب ها، استفاده از تیرآهن ها است. این تیرآهن ها سبب می شوند که تأسیسات مکانیکی را به جای زیر تیرچه ها از درون آن ها عبور دهید. این نوع قاب بندی هزینه ی بیشتری دارد اما در عوض با پایین نیامدن سقف های کاذب، شما شانس بیشتری برای یک طراحی داخلی متفاوت دارید.

     

    3. شکاف های هوا به جای سیستم های معمولی تهویه در دکوراسیون منزل

    این شکاف های هوا گزینه های تمیزتر و بهتری نسبت به پخش کننده ها و شبکه های استاندارد تجاری هستند.

     

    4. سیستم های سفارشی تهویه هوا در طراحی دکوراسیون داخلی

    شما می توانید شکاف های تهویه ی هوا را در پاخور کابینت ها و کمدهای خود تعبیه کنید. اگر از این دریچه ها هوا به داخل نیز می دمد، سعی کنید آن ها را در نقطه هایی که برای مدت زیادی جلوی آن می ایستید، تعبیه نکنید، زیرا در اثر برخورد مستقیم گرما یا جریان هوا به زانوها آسیب می رسد.

     

    5. زهکش های خطی در طراحی داخلی حمام

    این گزینه باید قبل از ساخت یا بازسازی حمام لحاظ شود تا مطمئن شوید عمق کافی در زیر کف حمام برای زهکشی و گودال آب دارید. این روزها گزینه های زیبای زیادی از زهکش های خطی در بازار موجود است که دارای پوشش های فلزی دکوراتیو بوده و برخی نیز می توانند در میان خود کاشیکاری یا حتی نورپردازی LED داشته باشند.

     

    6. پوشاندن داکت شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

    در خانه ها و آپارتمان های امروزی تعبیه ی داکت برای شومینه ی گازی به یک معضل تبدیل شده است. یکی از گزینه ها می تواند شومینه الکلی جایگزینی بی دردسر برای شومینه های سنتی باشد. این شومینه ها نیازی به تهویه ندارند زیرا اتانول وقتی می سوزد به آب تبدیل می شود. اما باید مطمئن شوید که ناحیه ی اطراف شومینه غیر قابل احتراق باشد زیرا این شومینه ها خیلی داغ می شوند.

     

    7. شیدهای پنهان پنجره در طراحی داخلی منزل

    این گزینه نیز باید در شروع بازسازی در نظر گرفته شود. چه بخواهید از پرده استفاده کنید یا شید، می توانید با کار گذشتن آن ها در سقف، یک ظاهر بسیار آراسته و تر و تمیز به وجود بیاورید.

     

    8. پنهان کردن تأسیسات برقی در دکوراسیون آشپزخانه

    این جزئیات طراحی که جدیدا مد شده است، برای زیر کابینت های بالا بسیار مناسب است و یک نورپردازی شیک در آشپزخانه ی شما ایجاد می کند. برای سیم های عبوری و پریزها نیز می توانید مانند تصویر مجرایی در نظر بگیرید و سطح کانتر و دیوار بین کابینت را از ریخت و پاش و شلوغی نجات دهید.

     

    9. پنهان کردن تلویزیون در طراحی دکوراسیون نشیمن

    درست است که تلویزیون جزو تأسیسات محسوب نمی شود، اما شاید نخواهید این دستگاه نقطه ی کانونی دکوراسیون منزل شما باشد. پنهان کردن تلویزیون باعث می شود جو محیط شما عوض شده و محیطی اجتماعی تر برای گفتگو و دورهمی باشد. این شیوه به خصوص، طراحی مناسبی برای فضاهای کوچک است.

     

    10. پنهان کردن عناصر ساختاری و سازه ای مثل ستون ها در دکوراسیون

    گاهی شما در فضای نشیمن و پذیرایی خود ستون دارید که در نقاطی تصادفی قرار گرفته اند که به راحتی می توانید آن ها را به عناصری جذاب و کاربردی در دکوراسیون داخلی تبدیل نمایید. چیدانه قبلا 7 ایده برای مخفی کردن ستون ها در دکوراسیون داخلی به شما پیشنهاد داده است.

    شما هم برای پوشاندن تأسیسات و داکت های منزل خود دچار چالش شده اید؟ پیشنهاد می کنم کار را به کاردان سپرده و از طراحان داخلی و دکوراتورها برای بازسازی کمک بگیرید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو