مدیران خودروعصر اعتبار

یکصدمین سالگرد تأسیس دبیرستان فردوسی

عصر ساختمان- یکصدمین سالگرد تاسیس دبیرستان فردوسی تبریز به عنوان نخستین دبیرستانی ایرانی با حضور تعدادی از دانش آموزان دهه‌های گذشته این مدرسه برگزار شد.

یکصدمین سالگرد تأسیس دبیرستان فردوسی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: بسیاری از انسان‌های بزرگی که در اعتلای نام ایران و خطه آذربایجان نقش آفزین بوده‌اند، در مدرسه فردوسی تحصیل کرده‌اند.

    وی با تأکید بر اینکه باید آثار تلاش‌های علم و آموزش در این خطه همچون مرحوم باغچه بان و رشدیه را در پیدایش و تعالی تعلیم و تربیت پاس بداریم، عنوان کرد: نمادهای تاریخی و زیر ساخت‌هایی که هویت تربیتی آن روزگاران را به نسل‌های جدید امتداد می‌دهند، همانا یادگاران گران‌بها در خزانه تعلیم این خطه هستند که باید به خوبی پاس داشته شوند.

    پاشایی، دبیرستان فردوسی، دبیرستان قاضی، هنرستان وحدت و هنرستان اکبریه را آثار فاخر فرهنگی آذربایجان در عرصه تعلیم و تربیت دانست و گفت: این مدارس مجموعه‌های گرانبها هستند که هرکدام تاریخچه‌ای از فراز و فرود تحولات این مرزو بوم را در دل خود جای داده و خاستگاه دانشمندان و انسان‌های فرهیخته بودند.

    وی بیان کرد: امروز آذربایجان‌شرقی با تکیه بر عقبه غنی خود در بسیاری از حوزه‌های علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی حرفی می‌درخشد.

    وی اظهار کرد: مراکز بزرگی همچون مدرسه فردوسی در شهر تبریز و خطه آذربایجان همواره منشا آثار و تحولات عظیمی بوده است که حاصل تلاش مدیران و معلمان آن است.

    مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: اکنون دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان‌شرقی در دولت تدبیر و امید برخود لازم می‌داند که همواره دو رسالت اصلی را در قبال عقبه قوی تاریخچه تربیتی این خطه ایفا کند.

    وی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش حفظ، تکریم و پاسداشت نمادها و آثار تاریخی و فرهنگی و شناساندن عناصر هویت ساز، الگوها و شخصیت های اصلی، پیشکسوتان، تربیت یافتگان و شهدای این مراکز به نسل‌های جدید است.

    پاشایی رسالت دوم آموزش و پرورش استان را تلاش هم راستا با شان و منزلت اعتلای تاریخچه تعلیم و تربیت آذربایجان دانست.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان از پیگیری و نهایی ساختن آغاز فاز اول عملیاتی دبیرستان تخریب شده طالقانی تبریز خبر داد و افزود: با وجود تگناهای مالی دبیرستان طالقانی قبلی آرام آرام شکل زیبای قبلی خود را یافته و در روزهای آتی مثل گذشته سرفراز خواهد بود.

    وی در خصوص دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: رسیدگی به وضعیت بازسازی و مرمت حفظ بناهای ماندگار تربیتی استان، احیا و راه اندازی مجدد تالار معلم تبریز، ایجاد موزه تعلیم وتربیت آذربایجان برای اولین بار در دبیرستان فردوسی از جمله اقدامات این اداره کل است.

    وی با تاکید بر اینکه برای انسداد مبادی بی سوادی در آذربایجان‌شرقی تلاش می کنیم، بیان کرد: شرایط کنونی قابل قبول نیست و با تدبیر استاندار آذربایجان‌شرقی اکنون در روستاهای کم جمعیت استان نیز کلاس درس با یک، دو، سه و چهار دانش آموز برگزار می‌شود.

    گفتنی است، دبیرستان فردوسی تبریز در هشت سال دوران دفاع مقدس بیش از 100 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار