مدیران خودروعصر اعتبار

گامی دیگر در تکمیل کریدور شمال- جنوب شرق کشور

به زودی کنارگذر ایرانشهر به بهره‌برداری می‌رسد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کنارگذر ایرانشهر به طول ۲۵ کیلومتر به عنوان آخرین حلقه اتصال مسیر چابهار- نیکشهر- ایرانشهر به خاش که کوتاه‌ترین مسیر اتصال کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد است به زودی به طور رسمی بهره‌برداری می‌شود.

به زودی کنارگذر ایرانشهر به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی نورزاد ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور و اهمیت بندر چابهار به عنوان تنها بندر ایران در دهانه اقیانوس آرام که کوتاه‌ترین فاصله حمل ونقل دریایی به کشور است، بهره‌برداری از این کنارگذر نقش عمده‌ای در ترافیک مسیر ایفا خواهد کرد.

    وی افزود: کریدور جنوب- شمال شرق کشور به طول هزار و 780 کیلومتر شامل مسیر چابهار- نیک‌شهر- ایرانشهر- خاش- زاهدان- بیرجند- مشهد به عنوان کوتاه‌ترین مسیر اتصال کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد محسوب می‌شود و کنارگذر ایرانشهر آخرین حلقه اتصال ایرانشهر به خاش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد:‌ به منظور تکمیل این کریدور تاکنون قطعه اول باند بزرگراه خاش- ایرانشهر به طول 50 کیلومتر، بهسازی راه اصلی خاش- زاهدان به طول 170 کیلومتر و احداث راه اصلی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر به طول حدود 300 کیلومتر و تبادل بزرگ ایرانشهر- بزمان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

    نورزاد اضافه کرد: کنارگذر ایرانشهر به طول 25 کیلومتر به منظور اتصال ایمن محور چابهار- ایرانشهر به محور ایرانشهر- خاش- زاهدان و همچنین خارج کردن ترافیک از داخل ایرانشهر احداث شد که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

    شایان ذکر است احداث این کنارگذر موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، ایمن و روان شدن ترافیک در ایرانشهر شده است و از تردد خودروها در داخل شهر که موجب ایجاد ترافیک‌های سنگین می‌شود نیز جلوگیری می‌کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار