مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه آهن و فولاد هشدار داد:

صنعت فولاد کشور در تنگنای رکود اقتصاد/واردات تیرآهن چینی قوز بالا قوز

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه کشوری آهن و فولاد با بیان اینکه طرح‌های عمرانی دولت سه سال است تعطیل شده است، گفت: در حال حاضر میلگرد و تیر آهن با قیمت ارزان از چین وارد کشور می شود.

صنعت فولاد کشور در تنگنای رکود اقتصاد/واردات تیرآهن چینی قوز بالا قوز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، محمد آزاد، با اشاره به اینکه با اصلاح دریافت میزان مالیات بر ارزش افزوده از اصناف انتظار داریم تا بخشی از مشکلات برطرف شود، اظهار داشت: همچنان رکود شدیدی در سطح بازار ساخت و ساز وجود دارد و فقط کسانی که ناچار به نوسازی ساختمان‌های خود هستند اقدام به خرید آهن می‌کنند.

    وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی دولت سه سال است تعطیل شده است، افزود: این در حالی است که بیش از 30 درصد تولیدات بخش آهن و فولاد در حوزه طرح‌های عمرانی استفاده می‌شد در کنار این میزان صدور مجوز ساخت و ساز توسط شهرداری در سال گذشته 57 درصد کاهش پیدا کرده است که این موضوع نیز نشان از رکود شدید بازار آهن دارد.

    رئیس اتحادیه کشوری آهن و فولاد تصریح کرد: وضعیت مسکن روشن نیست و انتظار داریم دولت یک سیاست روشن را برای رونق این حوزه به کار بگیرد.

    آزاد با اشاره به صادرات 4 میلیون و 100 هزارتنی فولاد در سال گذشته، افزود: رکود بازار باعث شد تا بسیاری از تولیدکنندگان درصدد شناسایی بازارهای صادراتی باشند به همین دلیل بخش فولاد نیز خوشبختانه توانست صادرات خوبی را در سال گذشته انجام دهد.

    وی اضافه کرد: البته واحدهای فولادی کشور نخست باید به جای صادرات محصولات به فکر تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان باشند. چرا که امسال تعرفه ورق‌های فولادی افزایش پیدا کرده این در حالی است که این ورق‌ها در کشور تولید نشده و تولیدکنندگان ملزم به واردات آن هستند. برای رفع این موضوع تولیدکنندگان بزرگ فولاد می‌توانند بخشی از برنامه‌های تولیدی خود را صرف تولید این ورق‌ها نمایند تا مشکلات واحدهای تولیدی لوله و پروفیل برطرف شود.

    رئیس اتحادیه کشوری آهن و فولاد با اشاره به واردات میلگرد و تیرآهن از چین، گفت: دولت باید برای جلوگیری از این موضوع تعرفه واردات آهن میلگرد را از 26 درصد به 50 درصد برساند.

    آزاد تصریح کرد: هم اکنون قیمت انواع تیرآهن در بازار هزار و 520 تومان و انواع میلگرد از 1540 تا 1550 تومان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.http://telegram.org

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار