مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب ۶۷۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات طی سه سال گذشته

عصر ساختمان- مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات از تخریب ۶۷۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان شمیرانات طی سه سال گذشته خبر داد.

تخریب ۶۷۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات طی سه سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  مسعود ایلکا مدیر کل جهادکشاورزی شهرستان شمیرانات درباره جلوگیری از ساخت‌و‎سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در شهرستان شمیرانات توسط جهاد کشاورزی شهرستان اظهار کرد: وظیفه نظارت بر ساخت‌وسازهای خارج از بافت و حریم روستاها و شهرها بر عهده جهاد کشاورزی است.
    وی افزود: در شهرستان شمیرانات برخی از اراضی کشاورزی که تبدیل به ویلا و یا رستوران شده با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط تخریب شده است.

    ایلکا با بیان اینکه مجوزهای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان شمیرانات طی سال‌های گذشته صادر شده بود، گفت: در حال حاضر هیچ مجوزی برای ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی صادر نمی‌شود. بخشی از اراضی کشاورزی این منطقه که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند، پس از اقدامات تخریبی به وضعیت سابق یعنی به اراضی کشاورزی تبدیل شدند.

    مدیرکل جهادکشاورزی شهرستان شمیرانات تصریح کرد: حال اگر متقاضیانی که درخواست تغییر کاربری می‌دهند، شرایط‌شان طبق آیین نامه و قانون باشد، باید از طریق مراجع مربوطه مجوز‌ها را اخذ کنند و اقدام به تغییر کاربری دهند.

    وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه شمیرانات طی سال‌های گذشته موجب آسیب رسیدن به بخش کشاورزی و امنیت غذایی شده است، چراکه اراضی کشاورزی تخریب می‌شوند و ویلاها و رستوران‌ها جای آن‌ها را می‌گیرد.

    ایلکا با بیان اینکه حدود  7200 هکتار اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان شمیرانات وجود دارد که  به عنوان ریه تنفسی شهر تهران محسوب می‌شوند، گفت: ساخت و سازهایی که در کنار سد لتیان  و پایین دست اراضی شکل گرفته است، موجب آلودگی آب شرب تهران می‌شوند.

    وی ادامه داد: جهاد کشاورزی سعی دارد که با حداقل امکانات از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کند و توانسته طی سه سال اخیر حدود 672 مورد ساخت و ساز غیرمجاز از قبیل بنا‌های ویلایی، دیوارکشی، فنداسیون و اسکلت‌های نیمه کاره را تخریب کرند.

    مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات تصریح کرد: 322 پرونده طی سه سال اخیر در محاکم قضایی رودبار قصران و لواسان تشکیل داده شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار