مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل تعزیرات استان تهران:

هیچ سازمانی اطلاع ندارد که هر شهروند چه تعداد ملک و ساختمان دارد

عصر ساختمان- مدیر کل تعزیرات استان تهران، بر لزوم وارد کردن اطلاعات مالکان و وضعیت مساکن کشور در سامانه املاک تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی هیچ ارگان و سازمانی اطلاع ندارد که هر شهروند چه تعداد ملک و ساختمان دارد.

هیچ سازمانی اطلاع ندارد که هر شهروند چه تعداد ملک و ساختمان دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران  بر لزوم تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن تأکید کرد و گفت: اجرای این قانون می تواند از دلال بازی و سوداگری در بازار مسکن جلوگیری کند، زیرا افرادی که به دنبال تلاطم در بازار هستند، با وضع سیاست های مالیاتی، عملا دچار مشکل می شوند.

    رواج خالی نگه داشتن مساکن در ایران؛ وضع مالیات برای واحدهای مسکونی و تجاری خالی در تمام دنیا

    مدیر کل تعزیرات استان تهران، با اشاره به ضرورت اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی در کشور، گفت: در تمام دنیا برای واحدهای مسکونی و تجاری خالی از سکنه مالیات و عوارض وضع می شود، اما متأسفانه در کشور ما مسئله خالی نگه داشتن خانه به عنوان یک کالای سرمایه ای رواج دارد.

    هیچ ارگان و سازمانی اطلاع ندارد که هر شهروند چه تعداد ملک و ساختمان دارد

    مشاوران املاک برای فراری دادن موجر از پرداخت مالیات، برای آن ها کد رهگیری ثبت نمی کنند و امروز صدها و هزاران خانه در تهران اجاره داده شده، اما برای این قراردادها کد رهگیری صادر نشده است

    وی ادامه داد: در شرایط کنونی هیچ ارگان و سازمانی اطلاع ندارد که هر شهروند چه تعداد ملک و ساختمان دارد، همچنین در این وضعیت، مشاوران املاک برای فراری دادن موجر از پرداخت مالیات، برای آن ها کد رهگیری ثبت نمی کنند و امروز صدها و هزاران خانه در تهران اجاره داده شده، اما برای این قراردادها کد رهگیری صادر نشده است.

    اسفنانی تصریح کرد: به نظر من باید سیاست های تقنینی درستی وضع شود، تا در آینده تمام مالکان، اطلاعات املاک خود را در سامانه مذکور ثبت کنند.

    در کشورهای خارجی گاهی از افراد تا 70 یا 80 درصد اجاره بهای یک ملک، مالیات دریافت می شود

    مدیر کل تعزیرات استان تهران گفت: در شرایط کنونی در کشورهای خارجی، به میزان تعداد املاک مالکان، مالیات بر عایدی به صورت تناسبی بالا رفته و گاهی از افراد تا 70 یا 80 درصد اجاره بهای یک ملک، مالیات دریافت می شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو