مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت شهر جدید پردیس اختصاص یافت

عصر ساختمان: معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن به صورت اعمال مدیریت برای ساخت شهر جدید پردیس اختصاص یافت.

۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت شهر جدید پردیس اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، محسن نریمان روز یکشنبه در آیین بهره برداری مرحله اول شهر جدید امیرکبیر اراک، افزود: اخذ این میزان تسهیلات برای توسعه و تکمیل شهر جدید امیرکبیر نیز محفوظ است و باید با بهره گیری هدفمند از این منابع، شهری استاندارد ساخته شود.
    وی گفت: شهر جدید امیرکبیر اراک با هدف اسکان جمعیت سرریز منطقه هدفگذاری شده و بر مبنای الگوی شهری مناسب در کنار کلانشهر اراک دیده شده است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: رویکر دولت تدبیر و امید شهرسازی استاندارد با الگوهای جذاب و محوطه سازی دلچسب در سایه رعایت مسائل زیست محیطی و زیرساخت های اصولی و خدمات روبنایی مطلوب است.
    وی گفت: ساکنان طرح های مسکن مهر باید از حقوق شهروندی بهره مند باشند و در این طرح ها رفع نواقص در محوطه سازی، فضای درمانی، گردشگری، آموزشی و راه مناسب برای عبور و مرور، فضای سبز استاندارد، مراکز خرید، مسجد و حسینه باید هر چه سریعتر لحاظ شود.
    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: این شرکت برای ایجاد جاده ارتباطی ریلی از شهر جدید امیرکبیر به اراک از محل ارزش افزوده زمین ها و تهاتر درآمد کسب خواهد کرد.
    نریمان اظهار کرد: شهر تعاریف خود را دارد و با ایجاد زیرساخت ها و جذابیت ها باید از تبدیل شدن شهر جدید امیرکبیر به مرکز خوابگاهی نیروی کار خارج آن جلوگیری شود و فرایند و شاخص های پویایی شهری باید در این مجموعه عمرانی پررنگ دیده شود.
    وی پیش بینی استعدادهای صنعتی، صنایع روستایی و اشتغالزایی کوچک در کنار این شهر را از راهبردهای مهم دانست و گفت: اساس شهر امیرکبیر بر شاخص های استاندارد گذاشته شده و باید تمامی مشکلات آن به سرعت حل شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت 21 مدرسه امسال در شهر جدید پرند دنبال شد شد و چون وجوه نقد در اختیار نبود، با پیمانکاران قرارداد منعقد شده و از طریق تهاتر و ارزش افزوده این آموزشگاه هاتکمیل می شود.
    نریمان افزود: در طرح های مسکن مهر دولت تنها یک ناظر مالی است و امور با تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در غیر این صورت از عهده خدمات زیربنایی در شهرهای جدید برنمی آییم.
    وی اظهار کرد: این واحد های مسکونی بادوام با تسهیلات 300 مییلون ریالی با کارمزد چهار درصد ساخته شده است و باقی آنها از محل آورده های مردم تامین می شود.

    ***شهر جدید امیرکبیر اراک، افتخار شهرسازی کشور است
    استاندار استان مرکزی در این آیین گفت: شهر جدید امیرکبیر اراک، از نظر از نظر طراحی، زیبایی، استقرار تاسیسات جزء
    افتخارات شهرسازی کشور است.
    محمود زمانی قمی افزود: در طول هشت ماه گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی دو بار به استان سفر داشته اند که بهره برداری از مرحله اول شهر جدید امیرکبیر و نیز طرح های شهر مهاجران بوده است.
    وی، از مسئولان شهر جدید امیرکبیر درخواست کرد: خدمات زیرساختی مورد نیاز برای این شهر که هنوز محقق نشده،به فوریت ظرف مدت شش هفته آینده برطرف شود.
    وی، بر نصب سریع علمک گاز، اتصال انشعاب آب به کوچه ها و رفع مشکلات انشعاب برق در شهر جدید امیرکبیر تاکید کرد.
    آب شهر جدید امیر کبیر با 10حلقه چاه برای مصارف آشامیدنی و دو حلقه ویژه آبیاری فضای سبز برای برای افق جمعیتی 30 هزار نفر در نظر گرفته شده است.
    شهر جدید امیرکبیر در بخش مرکزی شهرستان اراک در 35 کیلومتری شمال شرق اراک و بزرگراه قم ـ اراک (معصومیه) واقع شده است.
    محدوده قانونی شهر جدید امیرکبیر بر اساس طرح جامع مصوب یک هزار و 600 هکتار است و حریم شهر نیز برابر طرح فوق 10 هزار هکتارتعیین شده است.
    با پیش بینی کلیه سرانه ها و استانداردهای شهرسازی در شهر امیرکبیر، قرار است تا سال 1405 بیش از یکصد هزار تن در آن ساکن شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار