مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس :

یارانه دولت برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و متوسط

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تخفیف در صدور پروانه ساخت، راه اندازی بازار تعهدی مصالح ساختمانی و ارائه مصالح نسیه به سازندگان بخشی از اقدامات پیش بینی شده برای تولید انبوه مسکن است.

یارانه دولت برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و متوسط
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن به روش مشارکتی، گفت: دولت با اجرای برنامه هایی مانند ارایه زمین رایگان، افزایش 60 درصدی تسهیلات برای سازندگان و اجرای مشوق های مالیاتی به دنبال کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن است تا از این طریق عملا خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه بتوانند صاحب خانه شوند.

    تخفیف در صدور پروانه ساخت، سیاست تشویقی دولت برای تولید انبوه مسکن

    تخفیف در صدور پروانه ساخت، راه اندازی بازار تعهدی مصالح ساختمانی و ارائه مصالح نسیه به سازندگان بخش دیگری از اقدامات پیش بینی شده برای تولید انبوه مسکن است

    نماینده مردم سنندج و دیوان دره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تخفیف در صدور پروانه ساخت، راه اندازی بازار تعهدی مصالح ساختمانی و ارائه مصالح نسیه به سازندگان بخش دیگری از اقدامات پیش بینی شده برای تولید انبوه مسکن است.

    دولت به دنبال ارائه سوبسید پنهانی برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه است

    وی گفت: به نوعی می توان گفت که دولت به دنبال ارائه سوبسید پنهانی برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه است.

    علوی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره تبعات اجرای مشارکتی پروژه های تولید انبوه مسکن، گفت: این موضوع از سوی برخی گفته می شود که در رویکرد مشارکتی، سازندگان پس از اجرا و اتمام پروژه، سهم بالایی از مساکن تولیدی را بر می دارند و این مسئله موجب می شود که سازندگان بعد از اتمام کار، مساکن را به جای فروش بر اساس قیمت تمام شده، طبق قیمت بازار به فروش برسانند، اما به نظر من این اظهارات و گفته ها به هیچ وجه درست نیست.

    پروژه های تولید انبوه مسکن توسط دولت و بر اساس منافع مردم اجرایی می شود

    وی ادامه داد: به طور حتم اجرای پروژه های تولید انبوه مسکن توسط دولت، بر اساس چارچوب قانونی و کارشناسی انجام می شود، از این رو نمی شود که دولت برای اجرای پروژه، سوبسید و یارانه بالایی از جمله ارائه زمین رایگان را پرداخت کند، اما در نهایت سازنده طبق سلیقه و سود خود، مساکن را بفروشد، بنابراین منافع مردم در اجرای این پروژه قطعا باید به منافع سازندگان غالب باشد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا مساکن تولیدی توسط دولت در قالب مسکن ارزان به خانوارهای نیازمند ارائه می شود و در این میان سازندگان نیز همراهی و همکاری لازم را خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو