مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۹ :

۴۳ هکتار از اراضی منطقه نوسازی شده است

عصر ساختمان:شهردار منطقه ۹ با اعلام این که وجود بافت فرسوده یکی از مشکلات عمده منطقه محسوب می شود، گفت: ۴۳ هکتار از اراضی منطقه ۹ نوسازی شده است.

۴۳ هکتار از اراضی منطقه نوسازی شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از شهردار آنلاین ،حمید محسنی در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» درباره این موضوع گفت: مساحت بافت فرسوده منطقه بدون در نظر گرفتن فرودگاه، 146 هکتار است. محسنی افزود: مساحت عرصه نوسازی شده 43 هکتار، تعداد پروانه‌های صادر شده در بافت فرسوده 2852 پارسل، تعداد پارسل‌های نوسازی شده 4523 پارسل، میزان عرصه اصلاحی آزاد شده 4 هکتار و بافت فرسوده در کل منطقه بدون در نظر گرفتن فرودگاه 4/7 درصد است.

    وی با اشاره به وجود گسل در این منطقه و لزوم تلاش برای نوسازی بافت فرسوده اظهار کرد: معاونت معماری و شهرسازی منطقه 9 همکاری لازم را با دفاتر خدمات نوسازی بافت فرسوده داشته که در این خصوص برای تشویق شهروندان منطقه 9 اعمال بسته تشویقی بافت فرسوده در ساخت و ساز در نظر گرفته است.
    شهردار منطقه 9 با توجه به کمبود سطح کاربری شهری مثل بوستان و فضای سبز در منطقه، سرانه بوستان‌ها و فضای سبز در منطقه 9 را اینگونه اعلام کرد: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، سرانه فضای سبز شهری از 14.4 متر مربع کنونی به 17متر مربع، سرانه بوستان‌ها و تفرجگاه شهری از 5.5 متر مربع کنونی به 6.7 متر مربع و همچنین سرانه فضای سبز در مناطق کمتر برخوردار به حداقل 6 متر در پایان برنامه افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: سرانه فضای سبز منطقه بدون احتساب جنگل کاری81/5 متر مربع به ازای هر نفر و سرانه فضای سبز منطقه با احتساب جنگل کاری81/17 متر مربع به ازای هر نفر است.

    محسنی ضمن برشمردن برنامه‌‌های منطقه برای افزایش فضای سبز در بافت فرسوده گفت: پس از بررسی طرح تفصیلی شهر تهران، نسبت به شناسایی املاکی که در پهنه G (پهنه حفاظت سبز و باز) واقع شده‌اند اقدام شده است، لذا پس از تخصیص اعتبار نسبت به تملک و احداث بوستان و فضای سبز در موقعیت‌های مذکور اقدام می‌شود.

    وی با اشاره به فقر عرصه جهت احداث فضای سبز در این منطقه تاکید کرد: محدوده پایگاه یکم شکاری به عنوان یکی از پتانسیل‌های بالقوه احداث فضای سبز در غرب تهران است.
    شهردار منطقه 9 تصریح کرد: این منطقه با هماهنگی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، مبادرت به احداث فضای سبز و جنگل کاری در عرصه‌های بایر محدوده پایگاه یکم شکاری که به عنوان یکی از مراکز ثقل آلودگی در منطقه بوده است طی 3 فاز به وسعت تقریبی 190هکتار کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار