مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خبر داد:

تصویب بودجه ۱۲۸۰ میلیارد تومانی دولت برای مناطق سیل زده خوزستان

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان برای کمک به مناطق سیل زده و سیل زدگان خوزستانی توسط هیئت دولت مصوب شده است.

تصویب بودجه ۱۲۸۰ میلیارد تومانی دولت برای مناطق سیل زده خوزستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان اظهار کرد: علاوه بر 926 میلیارد تومان خسارات بلاعوض در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی و 61 میلیارد تومان ماده 10 و 12 برای بحث‌های پیشگیرانه و کمک 20 میلیارد تومانی وزارت کشور به استانداری بابت سیلاب، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی 10 هزار بسته معیشتی و لوازم روستاییان سیل زده خوزستان تهیه کرده است.

    وی افزود: تاکنون یک هزار و 280 میلیارد تومان مصوبه برای بخش‌های مختلف یا مصوبه هیئت وزیران گرفته شده یا در حال گرفته شدن است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: تا این لحظه 53 میلیارد و 600 میلیون تومان برای بخش برق و برای تأسیسات آبی کشاورزی 65 میلیارد و 509 میلیون تومان مصوب شده است.

    حاجتی گفت: برای آب و فاضلاب روستایی 30 میلیارد تومان و برای فاضلاب اهواز و آبفای استان 98 میلیارد تومان و برای زیرساخت‌های شهری و روستایی 147 میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

    وی ادامه داد: برای حوزه راه و شهرسازی 315 میلیارد تومان و برای بنیاد مسکن که عمدتاً در حوزه روستایی است 570 میلیارد تومان مصوب شده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: از همان ابتدای سیلاب تأکید شد که زیرساخت‌های استان باید به حالت اولیه برگردد و نباید معطل تأمین اعتبار و بودجه بمانند.

    حاجتی افزود: به همین دلیل دستگاه‌ها با اولویت بندی اقدام به ترمیم زیرساخت‌ها کردند و یا در حال اقدام هستند و به همین سبب مشکل حادی در ترمیم زیرساخت‌ها نداریم.

    وی بیان کرد: با هماهنگی دانشگاه شهید چمران مطالعه‌ای در حال انجام است که روستا‌هایی که در حریم و حد بستر رودخانه هستند و باید شناسایی شوند جابه‌جا شوند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان یادآور شد: گزارش اولیه تا روز سه شنبه همین هفته به دست ما می‌رسد که بتوانیم آن را در اختیار اعضای شورای برنامه ریزی قرار دهیم تا در نهایت طی دو هفته آینده بررسی و تصویب شود.

    حاجتی گفت: با همکاری دانشگاه شهید چمران مطالعه دیگری در خصوص تعریف و تصویب طرحی برای هدایت روان‌آب‌های ناشی از سیلاب به سمت کانون‌های ریزگرد خوزستان در دست انجام است.

    وی با اشاره به شرایط اقلیمی خوزستان، یادآور شد: اقلیم استان به گونه‌ای است که ما سال گذشته نگران خشک شدن نخیلات شادگان از بی آبی و به دنبال تأمین اعتبار برای آن بودیم، اما اواخر سال به دنبال چاره‌ای برای این بودیم که شادگان را آب نبرد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان اضافه کرد: ما در چنین اقلیمی واقع شدیم که باید بتوانیم هزینه‌های فصلی را به حداقل کاهش دهیم و به همین خاطر این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار