مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

حقوق های فعلی کفاف افزایش نامتعارف اجاره خانه را نمی دهد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حقوق های فعلی کفاف افزایش نامتعارف اجاره خانه را نمی دهد و تشویق صاحبخانه ها به افزایش حداقلی نرخ اجاره بها تحت عنوان برنامه هایی چون معرفی«صاحبخانه خوب» می تواند راهگشا باشد.

حقوق های فعلی کفاف افزایش نامتعارف اجاره خانه را نمی دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سید احسن علوی افزود: مشاهدات نمایندگان مجلس از مراجعات مستأجران به دفاتر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه حاکی از افزایش نامتعارف نرخ اجاره بها دارد و این در حالی است که حقوق‌های فعلی کفاف نرخ اجاره بها را نمی‌دهد.

    وی اقدام مؤثر را کوتاه کردن دست سوداگران از بازار مسکن دانست و گفت: نباید نسبت به موضوع دلالی در بازار مسکن بیگانه باشیم اما واقعیت این است که در کنار رواج دلالی در بازار ارز، طلا و خودرو سفته بازی در بخش مسکن هم وجود دارد.

    به گفته علوی تا زمانی که مسکن در ایران به عنوان کالایی سودآور در دست سوداگران مسکن جابجا می‌شود سایر طرح‌ها برای کنترل قیمت‌ها تأثیرگذار نخواهد بود. وام دهی به مستأجران با هدف جلوگیری از مهاجرت مستأجران پایتخت به حاشیه شهرها درست نیست

    علوی طرح وام دهی به مستأجران با هدف جلوگیری از مهاجرت مستأجران پایتخت به حاشیه شهرها را نیز کارشناسی ندانست و گفت: اعطای وام به مستأجران حرکت در مسیر سوداگری است. یعنی تأیید می‌کنیم که نرخ‌ها بالا رفته است و ر راستای نظر موجران گام برداشته‌ایم.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: دولت ضمن ایجاد تعادل در بخش مسکن لازم است پروژه‌های دیگر مسکنی را به طرح‌های فعلی اضافه کند تا جو روانی جامعه را آرام کند.

    وی گفت: در فاصله ساخت 400 هزار واحد مسکونی (طرح اقدام ملی) که قرار است تا دو سال دیگر وارد بازار خرید و فروش شود پویش معرفی صاحبخانه خوب می‌تواند انگیزه‌ای برای موجران ایجاد کند اما این سوال هم مطرح است که چند درصد مردم برنامه‌های تبلیغاتی این پویش را می‌بینند و آیا صاحبخانه ها متأثر از برنامه‌های تشویقی به کاهش نرخ‌های اجاره بها اقدام می‌کنند؟

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه‌های این چنینی به عنوان یک حرکت اجتماعی می‌تواند مؤثر باشد مشروط به اینکه همه مردم این برنامه‌ها را ببینند. مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که رسانه‌ها در شرایط فعلی برنامه‌های بیشتری در قالب مصاحبه و مناظره در راستای تعدیل قیمت نرخ اجاره بها داشته باشد.

    بر اساس این گزارش، پویشی با عنوان «صاحب خانه خوب» از مالکان می‌خواهد با توجه به مشکلات اقتصادی در سال جاری، اجاره بها را افزایش ندهند یا افزایش حداقلی دهند. در این پویش همچنین از مستأجران خواسته شده نام صاحب خانه‌ای که رعایت شرایط کنونی را کرده و اجاره بها را افزایش نداده‌، اعلام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار