مدیران خودروعصر اعتبار

۳۰ میلیارد تومان به تکمیل رصدخانه ملی ایران اختصاص یافت

عصر ساختمان- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساخت رصدخانه ملی ایران در کاشان خبر داد.

۳۰ میلیارد تومان به تکمیل رصدخانه ملی ایران اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، در روزهای گذشته انتشار گزارش «بی مهری مسئولان به تأسیس رصدخانه ملی ایران در کاشان» در خبرگزاری مهر، بازتاب خوبی در کشور داشت و با واکنش‌های مختلفی در میان مسئولان شهرستان کاشان، استان و کشور همراه بود.

    با توجه به درج این گزارش در تاریخ 29 خردادماه در خبرگزاری مهر، سورنا ستاری امروز (دوشنبه) در سفر خود به کاشان از مسئولان این شهر، دلایل عدم تکمیل این رصدخانه را جویا شد و قرار شد این مسئله در شورای اداری شهرستان کاشان نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    در این ارتباط سورنا ستاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پروژه رصدخانه ملی ایران بزرگترین پروژه بیسیک ساینس کشور است، اظهار داشت: تکمیل رصدخانه ملی ایران به دلیل بزرگی پروژه، حمایت تمامی مسئولان استانی و منطقه‌ای را می‌طلبد؛ خوشبختانه این پروژه مشکل بودجه‌ای ندارد و اعتبارات لازم در مورد تکمیل آن تخصیص داده شده است.

    وی با بیان اینکه بخش عمرانی پروژه رصدخانه ملی ایران از نظر برنامه ریزی عقب نیست، افزود: تمامی پروژه توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و حتی تلسکوپ این رصدخانه نیز توسط دانشمندان ایرانی ساخته می‌شود به نحوی که قطر آینه این تلسکوپ 3.4 متر است.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، طراحی را مهمترین بخش در پروژه‌های دانش بنیان دانست و ابراز داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته سیبل رصدخانه در آذرماه سال جاری تکمیل می‌شود و اگر مشکل خاصی پیش نیاید ما می‌توانیم امیدوار باشیم که مهر سال آینده از رصدخانه ملی ایران در کاشان نور بگیریم.

    وی با بیان اینکه همکاری تمامی مسئولان استانی و منطقه‌ای در تکمیل این پروژه ملی نقش بسزایی دارد، گفت: برای تکمیل پروژه از طرف معاون علمی فناوری رئیس جمهور 30 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که 15 میلیارد تومان تأمین اعتبار و مابقی به زودی تخصیص اعتبار داده می‌شود.

    ستاری گفت: همچنین این آمادگی وجود دارد تا بخش خصوصی نیز در این پروژه ملی سرمایه گذاری کند چراکه پیش بینی ایجاد دو تلسکوپ کوچک‌تر نیز در فضای رصدخانه انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار