مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس

رکود سنگین در بخش ساختمانی کشور

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:اگر دولت بتواند به برنامه های روی میز خود از جمله ارائه تسهیلات گسترده با سود کم عمل کند، می توان به آینده بازار ساخت و ساز مسکن امید داشت.

رکود سنگین در بخش ساختمانی کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، قلی اله‌قلی‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس وضعیت بازار ساخت و ساز مسکن را نگران کننده دانست و گفت: متأسفانه به علت رکود بازار مسکن امروز شاهد کاهش میزان ساخت و ساز مسکن در کشور هستیم که این موضوع مشکلات دیگری را برای اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

    افزایش چشمگیر هزینه های ساخت و ساز مسکن؛ تشدید قیمت ها ادامه دارد

    نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو سال اخیر قیمت مسکن به ویژه در حوزه ساخت و ساز و مصالح ساختمانی به میزان چشمگیری افزایش یافته و این روند در شرایط کنونی نیز تداوم دارد.

    قدرت ریسک سازندگان مسکن باید بالا رود؛ بسازبفروش‌ها از ساخت و ساز جدید اجتناب می کنند

    حال بی ثباتی در قیمت های مسکن و بلاتکلیفی خریداران موجب شده که سازندگان از اجرای پروژه های جدید اجتناب کنند، زیرا امروز قیمت مسکن افزایش یافته و به تبع آن مردم قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را ندارند، بنابر این ساخت مساکن جدید برای سازندگان توجیه اقتصادی نخواهد داشت

    وی با بیان اینکه دولت باید قدرت ریسک سازندگان برای اجرای پروژه های ساخت و ساز را بالا ببرد، گفت:بی ثباتی در قیمت های مسکن و بلاتکلیفی خریداران موجب شده که سازندگان از اجرای پروژه های جدید اجتناب کنند، زیرا امروز قیمت مسکن افزایش یافته و به تبع آن مردم قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را ندارند، بنابر این ساخت مساکن جدید برای سازندگان توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

    قیمت مصالح روز به روز در حال افزایش است

    اله‌قلی زاده ادامه داد: از طرف دیگر قیمت مصالح روز به روز در حال بالا رفتن بوده و سازندگان عملا نمی توانند برآورد دقیقی از قیمت تمام شده مسکن داشته باشند، این مسئله موجب بروز اختلاف و مشکلات میان سازنده و مالکان می شود.

    رکود سنگین در بخش ساختمانی کشور

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر می رسد که در بخش ساختمانی کشور رکودی سنگینی ایجاد شده و آمارها نیز حاکی از روز این مسئله است، به طوری که طبق آمارها میزان صدور پروانه ساخت در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه حدود 4 درصد کاهش یافته است.

    وی گفت: به نظر من بازار مسکن نیازمند یک شوک اقتصادی و مالی است، از این رو اگر دولت بتواند به برنامه های روی میز خود از جمله ارائه تسهیلات گسترده با سود کم عمل کند، می توان به آینده بازار ساخت و ساز مسکن امید داشت.

    عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: البته متأسفانه هنوز برنامه های وزارت راه و شهرسازی در حد شعار باقی مانده و عملیاتی نشده است، از این رو دولت باید هر چه سریع تر به این حوزه جامه عمل بپوشاند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو