مدیران خودروعصر اعتبار

رفع تعرض ۲۸۲ هکتار از اراضی دولتی

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۷۹۶ مورد تعرض فوری به مساحت ۲۸۲ هکتار از مجموع ۸۰۹ مورد تعرض گزارش شده در ه ماهه ابتدایی سال ۹۸ در سراسر کشور خبر داد.

رفع تعرض ۲۸۲ هکتار از اراضی دولتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سرهنگ جواد خردمند افزود: بقیه موارد برای تشکیل پرونده و اقدام‌های بعدی به دستگاه قضائی ارسال شده است.

    وی با اشاره به اینکه در سه ماه اول امسال حدود 173 مورد حکم قطعی قضائی به مساحت 168 هکتار و با ارزش تقریبی 2000 میلیارد ریال در کشور اجرا شده است،گفت: از این تعداد حکم اجرا شده 68 مورد خلع ید، 89 مورد قلع و قمع و 16 مورد تخلیه بوده است.

    فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور، 351 مورد ابلاغ اوراق قضائی و دستگیری 10 نفر از متجاوزان به بیت المال را از دیگر اقدامات یگان حفاظت از اراضی دولتی برشمرد.

    وی با بیان اینکه در طول این سه ماه بیشترین موارد وقوع تعرضات در حوزه استحفاظی یگان حفاظت ایرانشهر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ایرانشهر با 155 مورد بیشترین میزان تعرضات به اراضی دولتی را داشته که از این تعداد 148 مورد معادل 92 هزار متر مربع رفع فوری و بقیه برای تشکیل پرونده به دستگاه قضائی ارجاع داده شده است.

    خردمند درباره وقوع و رفع تعرضات به اراضی دولتی استان تهران نیز گفت: با تلاش یگان حفاظت این استان از مجموع 10 مورد تعرض واقع شده در سه ماهه اول سال جاری به اراضی دولتی همه این موارد به مساحت 1824 متر مربع رفع فوری شده و در تهران هیچ پرونده‌ای به دستگاه قضا ارجاع نشده که این به سبب هوشیاری و درایت نیروهای زبده ما در یگان این استان است.

    فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور از نفوذ برخی شخصیت‌ها در پدیده زمین‌خواری خبر داد و گفت: برای مبارزه با زمین‌خواری‌ و شناسایی زمین‌خواران در استان‌ها پهپاد به ‌کارگیری می‌کنیم.

    وی در ادامه اظهارکرد: زمین‌خواری پدیده‌ای اجتماعی است که امکان درگیر شدن تمام افراد با این موضوع وجود دارد. در سال‌های اخیرهزینه‌های بسیاری توسط برخی شخصیت‌های صاحب‌نفوذ برای این مسئله پرداخت شده است. توجه به قانون تضمین‌کننده حقوق بیت‌المال است و باید در ابتدا مدیران دستگاه‌ها سپس آحاد جامعه نسبت به اجرا و عمل به آن اقدام کنند چراکه بی‌اعتنایی مدیران به قانون منجر به افزایش دامنه آن در جامعه می‌شود.

    فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور افزود: اهتمام به قانون امری ضروری در جامعه است و نباید عواملی همچون گرایش‌های قومی و صنفی، احساسات شخصی و فشارهای خارجی از اجرای قانون توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن جلوگیری کند.

    خردمند تاکید کرد: به‌زودی به منظور رصد آنلاین خودروهای گشتی یگان حفاظت به 100 دستگاه ردیاب مجهز می‌شوند که این اقدام در راستای ماموریت‌های محوله به یگان حفاظت است.

    وی افزود: با مشارکت وزارت راه و شهرسازی به‌زودی شماره چهار رقمی برای تماس در امر پیشگیری از پدیده زمین‌خواری اعلام می‌شود چراکه استفاده از فناوری‌های نوین برای مبارزه با زمین‌خواری رویکرد این یگان است.

     فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور در ادامه گفت: 14 هزار و 500 متر مربع از اراضی قزوین در سال گذشته به علت اقدامات اطلاعاتی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن قزوین رفع تصرف شدند چراکه قزوین یکی از استان‌های پیشرو در راه اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بوده و بیش از 350 میلیارد ریال اراضی طی یک سال باز پس گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار