مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن وزیر راه:

ساخت مسکن استیجاری در حال بررسی است

واگذاری زمین به سازندگان مسکن استیجاری

عصر ساختمان- حسینی گفت: راه‌اندازی مؤسسات استیجاری مورد تأیید وزیر راه قرار گرفت و دفتر اقتصاد مسکن در حال بررسی این طرح است.

ساخت مسکن استیجاری در حال بررسی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق ماده 2 قانون ساماندهی زمین و مسکن و همچنین آیین‌نامه اجرایی مسکن و  تأکید  بر راه‌اندازی مؤسسات استیجاری و واگذاری زمین برای این واحد‌ها شده است، گفت: ایجاد موسسات اجاره‌داری و مسکن استیجاری مورد تأیید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است و دفتر  اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی این طرح است.

    وی ادامه داد: هم اکنون فراخوان این طرح داده شده و خیرین مسکن‌ساز و همچنین سازندگان مسکن می‌توانند برای راه‌اندازی و ساخت این واحد‌ها مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرند.

    حسینی تأکید کرد: برای تشویق جهت ایجاد این طرح زمین‌های ارزان قیمت  به سازندگان تعلق می‌گیرد و خیرین مسکن ساز می‌توانند با ساخت این‌گونه واحد‌های مسکونی سرمایه‌های خود را افزایش دهند.

    وی یادآوری کرد: هم اکنون دولت و قانون ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ساخت این‌گونه واحد‌ها در نظر گرفته‌اند و از سوی دیگر مطابق با قانون ساماندهی برای ساخت این‌گونه واحد‌ها زمین‌هایی با قیمت بسیار ارزان در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: با ایجاد و ساخت چنین واحد‌هایی می‌توانیم بخشی از افزایش‌ قیمت‌ را در حوزه بازار اجاره کنترل کنیم.

    هم اکنون آمارها نشان می‌دهد که قیمت اجاره در برخی از مناطق بیش از میزان تورم افزایش یافته که این موضوع باعث گله‌مندی بسیاری از مستأجران شده است، البته اگر طرح مسکن استیجاری به مرحله اجرایی برسد می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات در حوزه مسکن باشد.

    به گفته بسیاری از کارشناسان  حوزه مسکن ساخت مسکن استیجاری می‌تواند به عنوان یکی از راهگشاترین اقدامات جهت کنترل قیمت مسکن به ویژه در حوزه بازار اجاره به شمار رود؛ معاون مسکن ساختمان از مطرح کردن این طرح در معاونت مسکن و ساختمان خبر داده است که می‌تواند به نوعی در حوزه قیمت‌های بازار مسکن بسیار تأثیرگذار باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار