مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه مطرح کرد:

از بین رفتن ۱۲۸ هکتار از باغات تهران در سال‌های قبل

عصر ساختمان- معاون وزیر راه گفت: در سال‌های گذشته ۱۲۸ هکتار از باغات تهران از بین رفت اما اکنون صدها هکتار باغات دیگر وجود دارد که می‌شود آنها را حفظ کرد.

از بین رفتن ۱۲۸ هکتار از باغات تهران در سال‌های قبل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، فرزانه صادق مالواجرد معاون وزیر راه در نخستین اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری گفت: یک بار باید معیارهای توسعه مورد بازبینی قرار گیرد.

    وی افزود: در معیار توسعه آیا فقط باید هم و غم ما بشود حل کردن مشکل ترافیک؟ که نتیجه اش بشود ساخت اتوبان و معابر بزرگراهی؟

    صادق مالواجرد گفت: می‌شود با تصمیم گیری‌های درست نتایج درست گرفت و نباید هم از عملیاتی نبودن برخی از تصمیمات نباید ناامید بود.

    وی به بررسی طرح جامعه شهر اراک به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: در این طرح مطالبه مردم شهر اراک مورد بررسی قرار گرفت و اتفاقا این موضوع در طرح مورد توجه قرار گرفت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: در شهرها پتانسیل‌ها و ثروت‌هایی وجود دارد که اگر آینده نگرانه نگاه کنیم دیگر نباید نگران ساخت اتوبان و بزرگراه باشیم.

    وی افزود: در مورد تهران هم این نکته را باید بگویم که اقدامات این شهر الگوسازی می شود برای کل کشور برای مثال نگاهی به سیاست اتوبان سازی کنید و تاثیراتش را در سایر شهرها ببینید.

    صادق مالواجرد گفت: امروز در تهران شاهد تغییر رویکردهای هستیم و ملموس است که به سمت افزایش کیفیت در حرکتیم و در شورای شهر تهران و شهرداری تهران اقدامات خوبی در حال انجام است.

    وی افزود: در سال‌های گذشته 128 هکتار از باغات تهران از بین رفت اما اکنون صدها هکتار باغات دیگر وجود دارد که می شود آنها را حفظ کرده و از ویرانی آنها جلوگیری شود.

    معاون وزیر راه گفت: البته حفظ باغات باید به شکلی باشد که هم مالکین بتوانند از آن استفاده کرده و رضایتشان جلب شود و هم منافع عمومی مردم شهر حفظ شود.

    صادق مالواجرد ادامه داد: اینکه در همه کلان شهرها محلی باشد برای گفت و گوهای سه جانبه میان شوراهای شهر، شهرداری ها و اعضای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی خاطرنشان کرد: بالندگی و بلوغ خاصی را در شوراهای شهر امروز شاهدیم و امروز می‌بینیم که شوراهای شهر بر تفوق حقوق عمومی بر حقوق خصوصی تاکید دارند و باید بدانیم که مطالبه حقوق عمومی است که باعث رشد شهرها می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو