مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در قالب ۲۷۰۰ محله در کشور داریم.

۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد پژمان در حاشیه همایش مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران بااشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان شهرداری‌ها با موضوع حضور موثر مدیریت شهری در فرایند بازآفرینی، گفت: موضوع بازآفرینی شهری به دلیل ابعاد گسترده و پیچیده‌ای که دارد دستگاه‌های مختلفی را درگیر کرده است. در حال حاضر شهرداری‌ها به‌عنوان مدیریت شهری، استانداری‌ها، معاون عمرانی و مدیران شهری بیشترین ارتباط حضور و همکاری را برای نظم و تدارک و پشتیبانی شهرداری‌ها بر عهده دارند.

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: اهمیت این تفاهم نامه، دراین است که دو دستگاه مهم که نقش های بسیار کلیدی در امر باز آفرینی دارند کنار هم قرار بگیرند و هم افزایی جدی و موثر اتفاق بیفتد. همچنین فرآیند تصمیماتی که امروز  گرفته می‌شود مباحث ستادی  در مرکز کشور  و مباحث اجرایی در واحد اجرایی استان ها است.

    وی اضافه کرد: فاصله زیادی بین صف و ستاد وجود دارد هم کندی و تاخیر جدی دارد و هم اینکه ما کمتر به مدیران استانی بها داده ایم که با تفاهمنامه امروز  اختیارات را از مرکز به استان‌ها منتقل کردیم. تمام اختیارات تصمیم‌گیری در مورد مباحث بازآفرینی شهرها و استان با معاونین عمرانی شهرداران و مدیران کل در قالب هسته‌های اجرایی است ما نیز تمام منابع را در اختیار آنها قرار داده ایم.

    پژمان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مربوط به نوسازی بافت ها قرار نیست که به ادارات منتقل شود، تصریح کرد: به تبع تشکیل هیات اجرایی، مدیر اجرایی انتخاب می‌شود ، هیات و مدیر اجرایی با استقرار در محدوده بافت‌ها تمام کارهای مردم را در همه موضوعات از تهیه پروانه و اقدامات اجرایی و زیربنایی گرفته تا پاسخ به دستگاه‌های خدماتی انجام خواهند داد تا  مردم دیگر سرگردان نباشند زیرا این کاری است که سختی های بسیاری دارد  و شاید این اقدام  بتواند کیفیت کار و  رضایتمندی مردم و تحقق سیاست‌های بازآفرینی را به همراه داشته باشد.

    پژمان در ادامه گفت: 140 هزار هکتار در قالب 2700 محل بافت فرسوده داریم که طبق قانون قرار شده سالی 10 درصد از این بافت‌ها در دستور کار نوسازی قرار گیرد اما با توجه به ظرفیت‌های مردم برای ساخت و ساز ، تسهیلات بانکی و منابع دیگری که شهرداری‌ها و دولت برای این امر اختصاص دادند، قطعا نمی‌توانیم به عدد 10 درصد برسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو