مدیران خودروعصر اعتبار

علت گرانتر شدن مسکن چیست؟

عصر ساختمان- رییس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین گفت:افزایش بی رویه جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ باعث گرانتر شدن مسکن شده و باید لایحه آن مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

علت گرانتر شدن مسکن چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احدچگینی در جلسه علنی پارلمان محلی اظهار داشت: ما نماینده مردم هستیم و باید از حقوق آنان دفاع کنیم چون افزایش بی رویه جرایم کمیسیون ماده 100 ظلم بیشتر به حق مردم است.

    وی تاکید کرد: هزینه ناشی از افزایش جرایم کمیسیون ماده 100 روی شانه های کسانی خواهد بود که در رؤیای صاحب خانه شدن هستند نه سازندگان مسکن بنابراین باید به فکر اصلاح و بازنگری آن بود.

    چگینی مدعی شد: اگر به فکر کاهش تخلفات ساختمانی هستیم، باید جلوی تخلف از ابتدای صدور پروانه تا پایان کار گرفته شود نه اینکه به شکل بی رویه جرایم کمیسیون را افزایش دهیم.

    وی در خصوص استقرار غرفه فروش صنایع دستی بانوان سرپرست خانوار در نمایشگاه بین المللی گفت: ضرورت دارد در این شرایط بد اقتصادی از زنان سرپرست خانوار حمایت شود اما با توجه به اینکه برپایی غرفه ها در بوستان های شهر تبعات دارد بهتر است برای استقرار این غرفه ها از فضای نمایشگاه بین المللی که شهرداری در آن سهم دارد استفاده شود.
    به گفته وی بوستان ها نباید تبدیل به بازارچه شوند چون هم فضای تفرجگاهی محدود شده و هم کار منطقی نیست.

    قیمت جرایم کمیسیون ماده 100 ظالمانه و غیرمنطقی است

    نایب رئیس شورای شهر قزوین نیز در این جلسه در خصوص افزایش جرایم کمیسیون ماده 100 اظهار داشت: شهرداری بایستی قیمت های نجومی جرایم کمیسیون ماده 100 که ظالمانه و غیرمنطقی است را اصلاح کند.

    مهدی عبدالرزاقی افزود: برخی سازندگان و مالکان ساختمانها از این قیمتها به ستوه آمده‌اند و باید از آنها حمایت کنیم البته این به معنای حمایت از متخلفان نیست.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه روند بازار مسکن رو به رکود است جرایم نیز باعث دل سرد شدن فعالان این حوزه می شود چون منطبق بر وضعیت مناطق نیست.

    عبدالرزاقی تاکید کرد: به عنوان مثال چرا جریمه ساخت خلاف یک واحد زیرزمین در خیابان سعدی ده میلیارد ریال محاسبه شده در حالی که ارزش کل ملک کمتر از این رقم است.

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه تصریح کرد: بار این افزایش قیمت مستقیم بر دوش مصرف کننده و خریدار مسکن منتقل می شود.

    به گفته وی این جرایم در برخی مناطق منطقی است ولی در برخی دیگر از مناطق واقعاً نجومی است و باید اصلاح شود.

    عبدالرزاقی در خصوص دایر کردن غرفه های فروش صنایع دستی محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار در بوستان های شهر گفت: به دلیل کمبود فضای تفرجگاهی شهر قزوین شایسته نیست که این غرفه ها در فضای بوستان ها دایر شود.

    وی همچنین تاکید کرد: بارها از شهرداری خواسته ایم تا وضعیت دست فروشان شهر که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود را ساماندهی کند و با اختصاص چند مکان به آنها شهر را از وضعیت نابه هنجار ایجاد شده سامان بخشد ولی تا کنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

    به گفته وی ضرورت دارد که ساماندهی دست فروشان در اولویت اقدامات شهرداری قرار گیرد چون در صورت تحقق این امر شاهد سیما و منظر مطلوب شهری خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو