مدیران خودروعصر اعتبار

سیستم گرمایشی غیراستاندارد در ۱۳۶ هزار کلاس درس کشور

عصر ساختمان- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس برخی استان‌های کشور از تداوم وجود سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد در بیش از ۱۳۶ هزار کلاس درس خبر داد.

سیستم گرمایشی غیراستاندارد در ۱۳۶ هزار کلاس درس کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرالله رخشانی‌مهر که به منظور افتتاح، بازدید و کلنگ‌زنی چندین پروژه آموزشی به شاهرود سفر کرده اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس همه توان خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در سال تحصیلی پیش رو به کار می‌گیرد اگرچه به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها، این امکان در برخی مناطق فراهم نیست.

    وی از وجود بخاری‌های غیراستاندارد در افزون بر 136 هزار کلاس درس کشور خبر داد و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت برای جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد افزود: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی یک برنامه تدوین شده که در گام اول تا مهرماه با ایجاد سیستم‌های گرمایشی استاندارد، 24 هزار بخاری غیر استاندارد از مدارس کشور جمع‌آوری خواهد شد.

    معاون وزیر آموزش و پرورش از تخصیص اعتبار برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی خبر داد و با تقدیر از توجه نمایندگان به این بخش گفت: خوشبختانه در کمیسیون تلفیق، سهم نوسازی مدارس از 20 درصد به 50 درصد افزایش پیدا کرد.

    وی با اشاره به استفاده از بخاری نفتی در برخی مدارس که کار گازرسانی به آنها پایان یافته ادامه داد: برخی از این مدارس با وجود نصب علمک گاز، همچنان در کلاس‌های درس از بخاری نفتی استفاده می‌کنند. البته با اعتباری که تخصیص یافته امسال بخاری‌های نفتی اینگونه مدارس جمع آوری خواهد شد.

    رخشانی‌مهر استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس را منوط به بهره‌مندی مدارس از برق و گاز برشمرد و گفت: در برخی مناطق زیرساخت لازم فراهم نیست لذا باید نخست برق‌رسانی و گازرسانی انجام شود تا سازمان نوسازی مدارس بتواند در زمینه استانداردسازی سیستم گرمایشی آنها اقدام کند.

    وی با اشاره به مشکلات مدارس در برخی مناطق محروم و مدارس مناطق مرزی وعده داد: با وجود برخی مشکلات و دشواری‌ها در مدارس برخی مناطق مرزی سیستم‌های حرارت مرکزی به صورت پکیج مرکزی عملیاتی شود.

    رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین به برنامه‌های این سازمان در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: این سازمان ساخت بیش از 12 هزار کلاس درس در استان‌های سیل‌زده را در دست اجرا دارد.

    وی با اشاره به آسیب جدی به یک‌هزار و 400 مدرسه و تخریب 100 درصدی 200 باب مدرسه در مناطق سیل‌زده و کمبود فضای آموزشی در آنها خاطرنشان کرد: 10 هزار کلاس درس در حال ساخت در مهرماه پیش رو و بخشی دیگر نیز تا دهه فجر 98 به بهره برداری خواهند رسید.

    وی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز ادامه داد: بخشی از 12 هزار کلاس درس در حال ساخت مناطق سیل‌زده با تلاش و حمایت خیرین مدرسه ساز در حال ساخت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار