مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سازمان حمایت افزایش قیمت سیمان را بررسی کند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده باید رشد قیمت‌ سیمان را بررسی کند تا مشخص شود افزایش ۳۷ درصدی نرخ این محصول توجیه‌پذیر است یا نه.

سازمان حمایت افزایش قیمت سیمان را بررسی کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»به نقل از خانه ملت، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با اشاره به گرانی قیمت سیمان، گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و ستاد تنظیم بازار که مسئولیت قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت‌های بازار را برعهده دارند باید رشد قیمت‌ سیمان را بررسی کنند تا مشخص شود افزایش نرخ این محصول توجیه‌پذیر است یا نه.

    نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه ممکن است مواد اولیه موردنیاز تولید سیمان داخلی باشد و رشد نرخ دلار تاثیری چندانی بر گرانی این مواد اولیه نداشته باشد اما در طول یک سال گذشته هزینه آب، برق، کرایه حمل ونقل و... افزایش چشم گیری داشت و تمام این عوامل در گرانی سیمان اثرگذار است.

    اگرچه ممکن است مواد اولیه موردنیاز تولید سیمان داخلی باشد و رشد نرخ دلار تاثیری چندانی بر گرانی این مواد اولیه نداشته باشد اما در طول یک سال گذشته هزینه آب، برق، کرایه حمل ونقل و... افزایش چشم گیری داشت
    نظارت دقیقی بر قیمت کالاها در بازار وجود ندارد

    وی اظهار کرد: نظارت دقیقی بر قیمت کالاها در بازار وجود ندارد به همین دلیل افزایش نرخ اجناس از نمودار و چارچوب مشخصی تبعیت نمی‌کند.

    ضرورت تدوین برنامه راهبردی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده

    این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده وجود ندارد در نتیجه در این شرایط از یک سو مردم متحمل ضرر و زیان می شوند واز سوی دیگر ممکن است تولیدکننده نیز نتواند به سود چندانی دست یابد.

    زرآبادی تصریح کرد: کارخانه سیمان آبیک در استان البرز وجود دارد و تنها، آلودگی این کارخانه به استان قزوین می‌رسد.

    کارخانه آبیک عایدی جز آلودگی برای استان قزوین ندارد

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه  داد: براساس قانون صنایعی که آلایندگی دارند باید سهم آلایندگی خود را به مراکزی که باعث آلودگی آنها می‌شوند، پرداخت کنند این در حالی است که مبلغی از درآمد کارخانه آبیک به استان قزوین پرداخت نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار