مدیران خودروعصر اعتبار

استقبال بخش خصوصی از برنامه دولت برای ساخت مسکن مشارکتی

عصر ساختمان- رئیس هیات مدیره کانون انبوه سازان کشور با اشاره به برنامه اقدام ملی مسکن،گفت: همه دستگاه های خدمات رسان باید به کمک وزارت راه و شهرسازی بیایند چون بدون هماهنگی این دستگاه ها امکان اجرای موفق و سریع پروژه ها وجود نخواهد داشت.

استقبال بخش خصوصی از برنامه دولت برای ساخت مسکن مشارکتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، جمشید برزگر در گردهمایی معرفی پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری سازمان ملی زمین و مسکن فعالان حوزه مسکن و ساخت و ساز در بخش خصوصی را بازوی فکری و اجرایی دولت نامید و افزود: امیدواریم این نشست صمیمانه بتواند دغدغه همکاران ما در بخش ساختمان را برطرف کرده و به بهبود فضای کسب و کار بینجامد.

    وی بر ضرورت رفع موانع پیش روی بخش خصوصی و بازنگری در قراردادهای مشارکتی تاکید کرد و اظهار داشت: در بخش دولتی نیز همه دستگاه های خدمات رسان باید به کمک وزارت راه و شهرسازی بیایند چون بدون هماهنگی این دستگاه ها امکان اجرای موفق و سریع پروژه ها وجود نخواهد داشت.

    منوچهر ملکیانی فرد نماینده سندیکای شرکت های ساختمانی دیگر سخنران این گردهمایی نیز با تاکید بر لزوم احساس امنیت و آرامش سرمایه گذار در پروژه های مشارکتی، گفت: این طرح مورد حمایت سندیکای شرکت های ساختمانی است چون حضور دولت به عنوان شریک ضامن کیفیت ساخت و ساز و کمتر شدن قیمت تمام شده خواهد بود.

    این عضو سندیکای شرکت های ساختمانی افزود: آماده سازی زمین کیفیت ساخت و ساز و عمر ساختمان را بالا می برد که در این طرح پیش بینی شده است.

    ملکیانی فرد از لزوم برگزاری جلسات مشورتی برای اصلاح و رفع ابهامات قرارداهای مشارکتی به عنوان یکی از موارد تضمین سود دوجانبه دولت و بخش خصوصی در طرح های مشارکتی یاد کرد و پیشنهاد داد: باید برای رفع سریع اختلافات احتمالی که ممکن است در حین کار پیش بیاید یک طرف مستقل و مورد اعتماد هر دو شریک در نظر گرفته شود تا اگر در حین اجرای عملیات مشکلی پیش آمد احتیاجی به مراجعه به دادگاه نباشد.

    حمیدرضا سیفی، نماینده کانون سراسری پیمانکاران عمرانی نیز در سخنرانی خود با اشاره به لزوم شفاف سازی و ایجاد شرایط برابر در قراردادها گفت: این یک شراکت است و مسائل حقوقی و فرآیندهای آن باید مورد رضایت هر دو طرف باشد.

    وی از لزوم هماهنگی همه بخش های دولتی از جمله بخش بیمه و مالیات در تسهیل شرایط برای بخش خصوصی به عنوان یک عامل تعیین کننده نام برد و از امکان حضور تشکل های عمرانی به عنوان واسطه ای برای تسهیل و تسریع مسائل پیش آمده در اجرای پروژه ها یاد کرد.

    احمد خرم، رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران نیز در سخنانی به تشریح سیر حرکت در مسکن و ساختمان طی 40 سال گذشته در ایران پرداخت و سلیقه ای عمل کردن در اجرای طرح های حوزه مسکن و ساختمان را مهمترین تهدید این بخش عنوان کرد.

    وی با تاکید بر لزوم تبعیت از الگوهای موفق جهانی در حوزه ساخت و ساز گفت: نباید تنها با گله کردن از هم باعث ایجاد یاس در فضای کشور شویم بلکه باید برای اجرای درست طرح ها راهکارهای عملی تهیه کنیم.

    در پایان این گردهمایی پنل تخصصی دیدگاه های کارشناسی بخش خصوصی در پروژه های مشارکتی با ریاست ایرج رهبر، نایب رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران برگزار شد که اعضای آن به طرح دیدگاه های خود در زمینه های اجرای پروژه های مشارکتی مسکن پرداختند.

    هفته گذشته نیز مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که وزارت راه و شهرسازی برای احداث 400 هزار واحد مسکونی در کشور تا پایان سال 1399 برنامه ریزی کرده است از این برنامه دولت حمایت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار