مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت‌‌ استان‌های خسارت‌دیده از سیل

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور، از اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان‌ها و شهرستان‌های خسارت‌دیده خبر داد و گفت: این اعتبار غیر از اعتبارات تخصیصی دستگاه‌های متولی به خسارت‌های وارده در سیل اوایل سال جاری در این مناطق است.

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت‌‌ استان‌های خسارت‌دیده از سیل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهدی جمالی‌نژاد اظهار داشت: در گذشته خیلی به طبیعت توجه داشتیم و غنای طبیعی را مورد توجه بود، اما امروزه این ساختار متفاوت شده و تلاش ما این است که به‌ نوعی آن معماری ایرانی و اسلامی را در شهرها دوباره احیا کنیم.

    معاون وزیر کشور افزود: تلاش بر این است که شهرداران را کمک و تجهیز کنیم که به این سمت حرکت کنند، در حال حاضر خوشبختانه شهرهای تاریخی ما از جمله یزد و اصفهان بر روی معماری اسلامی کار می‌کنند و دبیرخانه معماری ایرانی اسلامی را در مراکز استان تشکیل داده‌اند.

    وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث این است که باید چارچوبی را تعریف کنیم و به‌ عنوان پایلوت در چند شهر با نظارت و نگاه عملیاتی کار کنیم و بعد به‌ صورت فراگیر آن را اجرایی کنیم.

    جمالی‌نژاد اظهار کرد: شهرهای کویری مانند بردسکن اگر بتوانند ساختار متناسب با طبیعت و همگون و سازگار خودشان را احیا کنند و ریشه و اصالت خودشان را حفظ کنند، از کمک سازمان شهرداری‌ها برخوردار می‌شوند.

    معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه از گذشته تاکید داشتم که بازآفرینی باید بازاندیشی و بازخوانی شود و بعد از آن بازآفرینی را دنبال کنیم.

    وی بیان کرد: شهرهای حوزه ترشیز از گذشته تمدنی را در درون خودشان تجربه کرده‌اند و می‌توانند پیش قراول اجرای طرح‌های معماری اسلامی ایرانی باشند، ما نیز در این زمینه کمک می‌کنیم .

    جمالی‌نژاد نگاه رهبر انقلاب را به اجرای طرح‌های معماری اسلامی و ایرانی مورد توجه قرار داد و افزود: تمام تلاش ما در این مسیر این است که با ایجاد دبیرخانه در تمام شهرها این حرکت سرعت بگیرد.

    معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: ورودی شهرها پیشانی شهر است که مورد قضاوت همه مسافران و رهگذران قرار می‌گیردبنابراین باید شهرداران با نگاهی عمیق نسبت به ورودی شهرها همت کنند و احساس من این است که شهری چون بردسکن که از چندین مسیر تردد در آن صورت می‌گیرد باید توجهی خاص به‌ورودی شهر داشته باشد.

    وی از توجه اداره کل دفتر فنی وزارت کشور به‌ورودی شهرها خبر داد و خواستار توجه شهرداران به این مهم شد.

    جمالی‌نژاد از اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان‌ها و شهرستان‌های خسارت‌دیده خبر داد و گفت: این اعتبار غیر از اعتبارات تخصیصی دستگاه‌های متولی به بحث خسارت‌های وارده در سیل اوایل سال جاری در این مناطق است.

    معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور افزود: با تشکیل قرارگاه نوسازی و بازسازی در وزارت کشور امور مربوط به خسارت وارده به استان‌های سیل‌زده مرتب رصد میشود.

    گفتنی است؛ معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در سفر به بردسکن با بازدید از شهر شهرآباد و ادای احترام به دو شهید گمنام در بوستان شهدای گمنام این شهر، از زیرساخت‌های شهری شهرآباد بازدید کرد و در جلسه‌ای با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رسیدگی بیشتر به شهرآباد تصمیماتی اتخاذ شد.

    همچنین جمالی‌نژاد با بازدید میدانی از داخل شهر بردسکن و اقدامات انجام شده توسط شهرداری، از نمایشگاه توانمندی‌های شهری این شهرداری نیز دیدن کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو