مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات اتمام ساخت واحد‌های مسکونی و پرداخت تسهیلات روستایی در مناطق سیل زده

عصر ساختمان- معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از ساخت واحد‌های مسکونی تخریب شده در تمامی مناطق سیل زده کشور تا پایان سال خبر داد.

جزئیات اتمام ساخت واحد‌های مسکونی و پرداخت تسهیلات روستایی در مناطق سیل زده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عزیرالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن  با بیان اینکه بازسازی مناطق سیل زده به دلیل پراکندگی این حادثه طبیعی در کل کشور، کار بسیار بزرگ و سختی است، گفت: سیل در 31 استان کشور رخ داد و باعث خسارت‌های بسیار زیادی در کشور شد.

    مهدیان با بیان اینکه حدود 100 هزار واحد مسکونی دچار خسارت‌های تعمیراتی و 60 تا 70 هزار واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شد، گفت: در مرحله اول پرداخت تسهیلات برای 70 هزار واحد مسکونی تصویب شد که از این تعداد 30 هزار واحد مسکونی احداثی و 40 هزار واحد مسکونی تعمیراتی بود.
    بیشتر بخوانید: تمام مناطق سیل زده تا پایان سال ترمیم و بازسازی می‌شوند
    وی یادآوری کرد: تسهیلات پرداختی سایر واحد‌های مسکونی خسارت دیده تا هفته آینده در هیئت دولت تصویب و به مرور به متقاضیان پرداخت می‌شود.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه سقف تسهیلات مصوب برای واحد‌های تعمیراتی 15 میلیون تومان بود گفت: این تسهیلات برای واحد‌های مسکونی به شکل پراکنده پرداخت می‌شد به طوری که برخی از واحد‌های مسکونی 10 میلیون تومان، برخی 5 میلیون تومان و تعدادی 15 میلیون تومان دریافت می‌کردند و همین موضوع باعث شد که 60 تا 70 هزار واحد مسکونی تسهیلات تعمیراتی دریافت کنند و تعمیر واحد‌های مسکونی خود را انجام دهند.

    مهدیان با اشاره به اینکه احداث واحد‌های مسکونی در مناطق سیل زده آغاز شده است، گفت: امیدواریم تا پایان مرداد ساخت کل واحد‌های تعمیراتی و تا پایان سال هم ساخت کل واحد‌های احداثی در مناطق سیل زده با کمک تمامی دستگاه‌های مسئول و همکاری خود مناطق سیل زده به اتمام برسد.

    وی تصریح کرد: در ابتدا به علت قرض الحسنه بودن نوع تسهیلات مصوب شده برای مناطق سیل زده، بانک ها در پرداخت آن با مشکل مواجه بودند که پس از رایزنی‌های بسیار و  تامین اعتبار هم اکنون روند پرداختی تسهیلات سرعت گرفته است.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از افزایش تسهیلات ساخت واحد‌های مسکونی روستایی به 40 میلیون تومان خبر داد و گفت: هم اکنون پرداخت این تسهیلات به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و تا کنون بیش از 110 هزار واحد مسکونی روستایی برای دریافت این تسهیلات قرارداد منعقد کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو