مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

ایجاد درآمدهای پایدار راهی برای جلوگیری از شهرفروشی

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: باید با روش‌های جدید درآمدهایی را برای شهرداری‌ها ایجاد نمود تا دیگر شاهد فروش تراکم و شهر فروشی نباشیم.

ایجاد درآمدهای پایدار راهی برای جلوگیری از شهرفروشی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حاشیه سفر به کاشمر افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها نهادهای مستقل عمومی غیردولتی هستند و مدیریت درآمدها با هزینه همراه است، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که به خصوص شهرهای کوچک و میانی با آن مواجهند موضوع درآمدهای پایدار است.

    وی ادامه داد: شهرداری‌های کوچک باید با روش‌های نوآورانه و خلاقانه مدیریت درآمدها را داشته باشند، بدون شک وصل درآمدهای شهرداری‌ها به درآمدهای دولتی کار اشتباهی بوده و باید وابستگی شهرداری‌ها را از درآمدهای دولتی جدا کرد.

    معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور افزود: غیر دولتی بودن شهرداری‌ها موجب بیشتر شدن انعطاف و سرعت عمل آن‌ها می‌شود، بدون شک می‌توان با روش‌های جدید درآمدهایی را کسب نمود تا دیگر شاهد فروش تراکم و شهر فروشی به خصوص در شهرهای کوچک نباشیم.

    جمالی‌نژاد اظهار کرد: با تعریف پروژه‌های مختلف و دعوت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی می‌توان مدیریت درآمد را داشت هرچند در شهرهای کوچک این‌گونه اقدامات سخت‌تر خواهد بود.

    وی گفت: در بودجه سال جاری با حمایت‌هایی که از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان صورت گرفته ردیف‌های بسیار خوبی برای کمک به شهرداری‌ها اختصاص یافته است.

    معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: شهرداری‌ها نباید فقط به دنبال اعتبارات دولتی باشند، باید با فراهم آوردن شرایط مناسب و تسهیل‌گری از توان سرمایه‎گذاران بهره بیشتری ببرند.

    وی عنوان کرد: شهرداری‌ها اگر فقط بخواهند به اعتبارات دولتی چشم داشته باشند، دیگر پویایی و نشاط لازم را نخواهند داشت.

    اعتبار 1000 میلیاردی برای بازسازی زیرساخت استان‌های سیل‌زده

    جمالی‌نژاد در ادامه از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت استان‌های خسارت‌دیده از سیل خبر داد و گفت: این اعتبار غیر از اعتبارات تخصیصی دستگاه‌های متولی به خسارت‌های وارده در سیل اوایل سال جاری در این مناطق است.

    وی بیان کرد: با تشکیل قرارگاه نوسازی و بازسازی در وزارت کشور امور مربوط به خسارت وارده به استان‌های سیل‌زده مرتب رصد می‌شود.

    جمالی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: شهرهای کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن ظرفیت‌های بسیار خوبی برای درآمدهای پایدار دارند که باید استفاده بیشتری شود.

    وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از زائران از مسیر کاشمر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند این شهرستان در گردشگری اسلامی می‌تواند یکی از مقاصد بسیار خوب برای گردشگران کشور باشد و این یکی از روش‌های جدید در ایحاد درآمد خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار