مدیران خودروعصر اعتبار

ارتباط گران‌نمایی ۲ هزار میلیاردی در بانک سرمایه با افزایش قیمت ملک و مسکن

عصر ساختمان- نماینده دادستان میزان خالص گران‌نمایی صورت گرفته در بانک سرمایه را حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نتیجه این گران نمایی، گران شدن مسکن و ملک است؛ آیا این جنگ و خیانت به کشور نیست؟

ارتباط گران‌نمایی ۲ هزار میلیاردی در بانک سرمایه با افزایش قیمت ملک و مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، رسول قهرمانی نماینده دادستان تهران در نوزدهمین جلسه محاکمه تعدادی از مدیران بانک سرمایه پس از دفاعیات وکیل پرویز احمدی از مدیران سابق این بانک توضیحاتی را در خصوص اظهارات وکیل مدافع ارائه داد و گفت: آقای وکیل فرمودند که پرونده بانک سرمایه روند خودش را داشت و نیازی به طرح در دادگاه ویژه نبوده و اشاره کردند که مبنای استجازه وجود شرایط جنگی در فساد اقتصادی است که من توضیحاتی را در این‌باره ارائه می‌دهم.

    قهرمانی سپس با اشاره به اینکه تیمی که در بانک سرمایه به عنوان بزرگترین رقم زننده فساد بوده است، همان شبکه فسادی است که در بانک رفاه بوده و سپس به بانک سرمایه مهاجرت کرده و اموال معلمان را غارت کرده است افزود: موکل شما هم بخشی از همان تیم است که در بانک مسکن، صادرات و ملت هم خیمه زده‌اند.

    وی با اشاره به ارتباطات اعضای این تیم با عناصر خارجی تصریح کرد: سرشبکه این تیم در خارج است و هر هفته مدیران را برای جلسه به دبی دعوت می‌کرده که در رابطه با ارتباط این تیم با عناصر خارجی بعدا خواهیم گفت.

    نماینده دادستان تهران با اشاره به اینکه بسیاری از پول‌ها در این پرونده در قالب عملیات صرافی و یا به صورت قیر از کشور خارج شده است تصریح کرد: بسیاری از پول‌ها به نحو مبذرانه خرج شده به طوری که آقای هدایتی 100 میلیون تومان بدهی مالیاتی مربی خارجی را صاف کرده و هنرپیشه‌های را ردیابی کرده‌ایم که پول‌های کلانی گرفتند.

    وی میزان خالص گران‌نمایی صورت گرفته در بانک سرمایه را حدود 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نتیجه این گران نمایی، گران شدن مسکن و ملک است؛ آیا این جنگ و خیانت به کشور نیست؟

    قهرمانی با اشاره به اینکه تحریک تقاضا موجب افزایش قیمت است گفت: بسیاری از تسهیلات بگیران، آن را گرفته و تبدیل به ملک کردند؛ آقای وکیل اگر این پرونده عادی است پس چه چیزی، پرونده اخلال است؟ آقای وکیل گفتند که موکلشان فاقد مقام اجرایی بوده اما بحث این است که امانت مردم در دست آقایان بوده است و میلیاردها تومان از اموال مردم را بر اساس اینکه آقای غندالی در جلسه می گفته که این شرکت‌ها برای صندوق است امضا زده اند، آیا اگر این صندوق متعلق به یکی از اقوامش ما بود این کار را می کردید؟

    وی با اشاره به وجود گزارش منفی در پرونده بعضی از شرکت‌ها و پرداخت وام به آنها تصریح کرد: از 100 درصد پرداختی بانک سرمایه به افراد فقط 6 درصد آن برگشته و 94 درصد آن بر نگشته است.

    قهرمانی در رابطه با شخصیت پرویز احمدی با اشاره به اینکه سلامت مالی وی احراز شده است گفت: البته به غیر از حقوق های نامتعارفی که گزارش آن مربوط به سازمان بازرسی است، نامبرده نسبت به بانک دغدغه‌مند بوده و حساب او با افرادی مانند بخشایش فرق می‌کند.

    قهرمانی در خصوص احمدی افزود: وی هم قدم و هم مقصد با آنها نبوده اما باید نسبت به امضاهای خود که بدون گزارش کارشناسی زده پاسخگو باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار