مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان جنگل‌ها خبر داد:

ارسال ۸ طرح مقابله با بحران‌های طبیعی به سازمان مدیریت بحران

عصر ساختمان- معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سال جاری ۱۵۰ میلیون یورو برای انجام فعالیت های آبخیزداری کشور تخصیص یافته است.

ارسال ۸ طرح مقابله با بحران‌های طبیعی به سازمان مدیریت بحران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خسرو شهبازی در چهاردهمین همایش ملی علوم ومهندسی آبخیزداری ایران که در سالن همایش‌های دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: با تصویب مجلس و دولت و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری برای حفظ منابع آبخیزداری کشور برای سال جاری اعتبار 150 میلیون یورو به فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور تخصیص یافته است که با این اعتبار در 377 شهرستان و حدود 1034حوزه آبخیزی کشور طرح های این حوزه اجرا می شود.

    معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه از دهه 70 تاکنون اقدامات موثری در بخش آبخیزداری و تغذیه سفره‌های زیرزمینی کشور انجام شده است تصریح کرد: در سال گذشته عملیات آبخیزداری در 340 شهرستان، 649 حوضه آبریز در 125 هزار هکتار مساحت با اعتبار 200 میلیون دلار انجام شده است.

    وی با بیان اینکه ایران در کمربند خشک دنیا قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 100 میلیون هکتار از مساحت کشور در معرض تهدیدهای خشکسالی و جابجایی قرار دارد و میزان فرسایش خاک در کشور به دلیل جوانی خاک سه برابر میانگین دنیا است.

    معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: 28 درصد از سطح کشور که نزدیک به 450 شهر و8600 روستا است در مناطق سیل‌خیز و در معرض سیلاب هستند که یک تهدید برای کشور است.

    شهبازی با تاکید بر وضعیت بحرانی محیط زیست کشور اظهار کرد: هشت طرح مهم و عملیاتی برای مقابله با بحران‌های طبیعی و مقابله با سیلاب‌ها به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

    وی ادامه داد: حفظ و بهبود کیفیت آب، حفظ و توسعه منابع طبیعی و انرژی، حفظ زیست گیاهی و جانوری از اهداف متوالی وجامع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

    معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: احیای دریاچه ارومیه و پایداری اکوسیستم در منطقه و اجرای طرح بوم‌سازگان زاگرس و تشکیل کمربند طبیعی 6000 هکتاری از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی