مدیران خودروعصر اعتبار

ویلا سازی در ۲۴ هزار هکتار از اراضی مازندران

عصر ساختمان:مدیر کل بازرسی مازندران گفت که ۲۴ هزار هکتار از اراضی بکر استان با ویلاسازی تغییر کاربری یافت که عواید ناشی از آن برای استان بسیار ناچیز است.

ویلا سازی در ۲۴ هزار هکتار از اراضی مازندران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، سید حسن میری عصر شامگاه دوشنبه در کارگاه آموزشی دهیاران شرق مازندران افزود : عواید ویلاسازی در مازندران نصف بودجه کل کشور است ، در حالی که استان سهم در طول 20 سال گذشته از محل تغییر کاربری زمین ها برای این کار 6 میلیارد تومان بوده است.
    وی با اعلام این که 90 درصد ویلاسازی ها در غرب مازندران صورت می گیرد ، گفت : زمین‌خواری، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری از دغدغه‌های مهم استان است .
    مدیرکل بازرسی مازندران از روستاها و منافع روستاییان به عنوان بزرگ ترین قربانی ویلاسازی در استان یاد کرد و گفت : توسعه باید از روستاها آغاز شود و لذا باید با دقت و حساسیت ویژه از تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کرد و اجازه نداد برخی از افراد سودجو با استفاده از مجوزهای غلط در روستاها ویلاسازی کنند.
    وی افزود : باید نظارت همه جانبه بر اراضی و ساخت و سازها انجام شود ، زیرا ضعف نظارت در هر دولتی فسادآفرین است و لذا باید با افزایش نظارت، از فساد در جامعه جلوگیری شود.
    این مسئول با بیان اینکه باید از ظرفیت روستاها برای ماندگاری روستاییان با تعریف اشتغال مناسب بهره گرفت ، تاکید کرد : باید طرح های درآمدزا متناسب با روستاها تعریف شود و نیازمندی های روستاییان در این طرح ها دیده شود.
    میری گفت : دهیاران زبان گویای روستاییان هستند و لذا باید مشکلات و معضلات را برای مسئولان بیان و با ارائه راهکار مناسب برای مردم ، از مشکلات گره گشایی کنند.
    وی افزود : دهیاران به عنوان نمایندگان دولت و امین مردم باید با اعمال کنترل در حوزه فعالیت خود، از ورود افراد سودجو که از امتیازات روستایی استفاده می کنند و نفعی برای روستاها ندارند ، جلوگیری کنند.
    بر اساس اعلام سازمان امور اراضی کشور استان مازندران ، تهران و البرز به ترتیب سه استان اول در معرض تخریب و ساخت و ساز غیر مجاز هستند.
    گزارش رسمی منتشر شده از سوی این سازمان نشان می دهد در 25 سال گذشته 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران دچار تغییر کاربری شده است.
    این گزارش همچنین حاکیست که 200 هزار هکتار اراضی شمال کشور بویژه مازندران در معرض تهدید تغییر کاربری قرار دارد.
    استان مازندران بیش از سه هزار و 200 روستا دارد و حدود 45 درصد جمعیت حدود سه میلیون و 200 هزار نفری استان در روستاها زندگی می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار