مدیران خودروعصر اعتبار

اعتبار جدید برای بازسازی مناطق سیل‌زده

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تصویب مرحله دوم اعتبار مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل‌زده خبر داد.

اعتبار جدید برای بازسازی مناطق سیل‌زده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش با اعلام اینکه مرحله دوم پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان به مبلغ 2400 میلیاردتومان در دولت تصویب شده است، رقم تخصیص‌یافته مرحله اول را 2500 میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال بازسازی واحدهای سیل‌زده به اتمام برسد. تابش با اعلام اینکه حدود 70 هزار واحد سیل‌زده در استان‌های مختلف شناسایی شده‌اند که 40 هزار واحد از این تعداد تعمیراتی و 30 هزار واحد احداثی هستند، گفت: 2500میلیاردتومان تسهیلات به مناطق سیل‌زده تخصیص یافته است. بنیاد مسکن 2 هزار میلیاردتومان را به بانک معرفی کرده است که از این تعداد، تاکنون 1200 میلیاردتومان عقد قرارداد شده‌اند.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عمده آسیب‌های سیلاب اخیر را در 6 استان ایلام، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، مازندران و گیلان برشمرد و افزود: عمده سهم تسهیلات به این 6 استان تعلق گرفت که از 2 هزار میلیاردتومان واحدهای معرفی شده به بانک، 1900 میلیاردتومان به این 6 استان تعلق گرفت و باقیمانده به 15 استان دیگر سیل‌زده تعلق گرفته است. تابش همچنین از تصویب بخش دوم وام در دولت به مبلغ 2400 میلیاردتومان خبر داد و عمده فعالیت‌هایی را که تاکنون برای اتمام واحدهای تعمیراتی سیل‌زده و آغاز احداث واحدهای احداثی انجام شده است، عنوان کرد.

    وی همچنین با اعلام اینکه از حدود 30 هزار واحد احداثی 26هزار واحد روستایی بوده‌اند که نیاز به صدور پروانه از شهرداری ندارند و پروانه ساخت آنها را بنیاد صادر می‌کند، توضیح داد: 3900 واحد احداثی شهری در کل وجود دارد که در مورد برخی از آنها ممکن است تاخیر در صدور پروانه وجود داشته باشد که برای حل مشکل این تعداد بنیاد آمادگی دارد تا نماینده خود را در شهرداری‌ها مستقر کند. تابش با تاکید بر اینکه بنیاد، مشکلات مردم را در شهرداری حل می‌کند، خاطرنشان کرد: درخصوص بازنگری در نظارت واحدهای سیل‌زده تعمیراتی و تبدیل آنها به احداث، بنیاد مسکن برای تخصیص تسهیلات و بلاعوض به سیل‌زدگانی که تمایل دارند واحدهای تعمیراتی خود را از نو بازسازی کنند، آمادگی دارد. تابش گفت: در مورد خوزستان اعتبار مرحله دوم را هم تامین کردیم و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند همه را پوشش می‌دهیم. به اندازه کافی اعتبار پیش‌بینی شده است؛ در کنار مردم هستیم و امیدواریم در مدت زمانی که قول داده‌ایم نوسازی و ساخت واحدهای سیل‌زده به اتمام برسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار