مدیران خودروعصر اعتبار

۵ راهکار ایالات متحده برای خنک کردن شهرهایی با دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد

عصر ساختمان- بسیاری از ایالات های آمریکا با دمای بسیار بالای هوا دست و پنجه نرم می کنند و آخر هفته ای به شدت گرم را پشت سر می گذارند. همچنان که دمای هوا در برخی از شهرهای آمریکا گرم و گرمتر می شود، برخی از مردم تلاش هایی را برای کاهش دما در خانه و محله های خود آغاز کرده اند.

۵ راهکار ایالات متحده برای خنک کردن شهرهایی با دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از انتخاب، شمار روزهایی با گرمای شدید در سراسر ایالات متحده رو به افزایش است و گزارش های جدید هواشناسی پیش بینی می کند که صدها شهر با دمای بالاتر از 100درجه فارنهایت و 38 درجه سانتیگراد تا سال 2050 ایجاد خواهد شد.

    در حال حاضر، تقریبا 80 درصد از آمریکایی ها در شهرها زندگی می کنند و شمار این شهروندان به 262 میلیون نفر نزدیک می شوند. بر همین اساس به لطف اثر جزیره ای گرما، شهرها تقریبا همیشه گرمتر از مناطق روستایی اطراف هستند. این گرمای جزیره ای یا جزایر گرمایی ناشی از عوامل متعددی نظیر گرمادهی بر اثر زیرساخت های صنعتی، ساختارهای بتنی و پیاده روهایی است که گرمای خورشید را جذب می کند و البته ساختمانها نیز مسیر باد را مسدود می کنند.

    تمام این اجزا به افزایش دمای هوا در شهرها کمک می کنند که می تواند تا 22 درجه بارنهایت  گرمتر از مناطق همسایه با توسعه شهرک سازی کمتر باشد. اما رشد آب و هوای گرم طی سالها به این معنی است که درجه حرارت در جزایر گرمسیری همچنان افزایش پیدا می کند و شهرهای بیابانی نظیر تگزاس، نوادا و آریزونا به طور ویژه تحت تاثیر گرما قرار می گیرند. بر همین اساس نیز برخی شهرها به راههایی برای کنترل دما فکر کرده اند:

    کاشت درخت در فینیکس، آریزونا

    با توجه به  اطلاعات مقامات بهداشت محلی، در سال 2017، در شهرستان ماریکوپا 172 نفر از شدت گرما کشته شدند. در منطقه 9000 مایل مربعی که شامل شهر فینیکس و شامل 60 درصد از جمعیت آریزونا است وضعیت دما فاجعه بار است. درواقع این منطقه یکی از آسیب پذیر ترین مناطق در ایالات متحده است. برای مبارزه با گرما یک گروه محیط زیستی برنامه ای برای تعامل با درختان طراحی کرده و اقدام به کاشت درخت برای ارائه سایه خنک کننده به ساکنان آسیب پذیر کرده است.

    این برنامه با هدف ایجاد برابری امکانات بین غنی و فقرای منطقه است چرا که محله های مرفه می توانند درختان خود را تامین کنند واغلب دارای واحدهای تهویه مطبوع هستند و کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. افزون بر این ها، در مناطق کم درآمد، احتمال بیشتری دارند که افراد در ساعات گرما خارج از منطقه کار کنند و محبورند برای رفت و امد ساعت ها در گرما معطل باشند.

    احداث پارکینگ سایه دار در آستین، تگزاس

    اوایل سال جاری، آستین درجه حرارت 111 درجه فارنهایت را پشت سر گذاشت و در نتیجه فرایند نجات شهر از گرما آغاز شد. یکی از مهمترین تلاش های این شهر شامل اخداث پوشش گیاهی 50 درصدی در تمام پارک ها تا سال 2030 است.

    افزون بر این قرار است 80 درصد فصای پارکینگ ها نیز با پوشش گیاهی احاطه شود بر اساس طرح شهرداری درختان باید به فاصله 15 متری پارکینگ ها کاشته شده و فضای پارکینگ ها را احاطه کنند. ایده پشت این طرح حفظ پاکیزگی هواف ایجاد سایبان و حفاظت از گونه های بومی است.

     

    سقف های خنک در آلبوکرک نیومکزیکو

    در آلبوکرک، اختلاف دما در بین مناطق روستایی و شهری می تواند تقریبا 10 درجه فارنهایت باشد. یکی از روش های سنتی برای کمک به کاهش گرما استفاده از سقفهای روشن است. سقف های سیاه سنتی می توانند تا دمای 150 درجه فارنهایت را منتقل کنند درحالی که سقف های روشن 50 درجه فارنهایت خنک تر هستند.

    در این منطقه چندین ساختمان با سقف های سفید وجود دارد، اما فعالان زیست محیطی امیدوارند که این تاکتیک در سراسر شهر از جمله خانه های مسکونی، به ویژه مستاجران کم درآمد که امکانات خنک کنندگی کمی دارند استفاده شود. یکی دیگر از تاکتیک ها اجرای "سقف های سبز" است. در این طرح گیاهان و باغ ها در بالای سقف هایی که از پوشش گیاهی استفاده می کنند اجرا می شود تا درجه حرارت را کاهش دهد.

    گرچه این موضوع توسط دانشمندان محلی و برنامه ریزان شهری مورد حمایت قرار گرفته است اما هنوز آن را در سیاست شهر قرار نداده اند. 

    توقف ترافیک در لاس وگاس، نوادا

    لاس وگاس یکی از شهرهای گرم ایالات متحده است که سریعترین روند گرمایش را طی می کند. این شهر از سال 1970 بیش از 5.76 درجه فارنهایت گرم شده است. این شهر، یک شهر خودرو محور است و در تلاش است از گزینه هایی جایگزین برای کاهش دما استفاده کند.

    آلاینده ها به افزایش دما کمک می کنند، افزون بر این ورود مواد سمی و خطرناک به هوا راا ایجاد می کنند که برای سلامتی مضر محسوب می شود. این شهر استانداردهای جدیدی را برای کاهش دما و آلودگی شهری برنامه ریزی کرده است. افزون بر این لاس وگاس برای توسعه مسیرهای حرکت دوچرخه برنامه ریزی کرده است.یک برنامه مهم دیگر کاهش سیستم حمل و نقل دیزلی و افزایش خودروهای الکتریکی و سبز در سطح شهر است. این برنامه بخشی از برنامه 2050 لاس وگاس محسوب می شود.

    خیابان های سفید در لس آنجلس، کالیفرنیا

    به نظر می رسد جاده های سیاه نیز گرمای بیش از حدی را به فضای اطراف خود منتقل می کنند. درواقع گرمای هوا از زمین تیره به فضای اطراف منتقل می شود. بر همین اساس یکی از جدیدترین روش ها در این منطقه استفاده از مواد رنگی روشن در آسفالت خیابان ها  برای کاهش دمای هوا است.

    این طرح و مواد، به نام "پیاده رو سرد" شناخته می شود که به جای جذب دمای خورشید،گرما را  بازتاب و بنابراین هوا را  خنک تر از جاده های سیاه معمولی می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار