مدیران خودروعصر اعتبار

آزادراه همت تا ۲ ماه آینده به جاده چالوس متصل می‌شود

عصر ساختمان- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: تا ۲ ماه آینده ادامه آزادراه همت به ابتدای جاده چالوس متصل می‌شود و محل اتصال دو مسیر، قبل از تونل بیلقان خواهد بود.

آزادراه همت تا ۲ ماه آینده به جاده چالوس متصل می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدحسین ‌میرشفیع اظهار داشت: در پروژه 14.5 کیلومتری ادامه همت تا کرج، همه جبهه‌های کاری و کارگاه‌ها فعال هستند‌ و در راستای تسریع در تکمیل این پروژه، در ‌چند ماه گذشته ‌تحولات مناسبی برای تکمیل این پروژه آزادراهی انجام شده است.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها ادامه داد: با توجه به سرعت اجرای پروژه، تا دو ماه آینده مسیر تهران تا چالوس در این مسیر آزادراهی به بهره‌برداری می‌‌رسد.

    وی اظهار داشت: در واقع ادامه آزادراه همت به ابتدای جاده چالوس متصل خواهد شد و محل اتصال دو مسیر، قبل از تونل بیلقان خواهد بود.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به رفع اغلب معارضان این پروژه اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه همت تا کرج، بیش از 35 درصد ترافیک بین کرج تا تهران، به این آزادراه منتقل می‌شود.

     پروژه آزادراه همت تا کرج‌ 14.5 کیلومتر طول دارد، پیش از این پنج کیلومتر آن افتتاح شد و 10 کیلومتر باقی مانده بود که البته معارضانی داشت.

    پیش از این، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره این پروژه گفته بود: ‌معارض در بخش زیادی از این آزادراه رفع شده است،‌ خانه‌هایی در حاشیه این مسیر آزادراهی وجود داشت که خریداری شد؛ در انتهای پروژه و محل اتصال به محور کرج-چالوس نیز تعدادی رستوران و منطقه‌‌های تفریحی و گردشگری وجود دارد که برای خرید انها حدود 30 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

    بنابراین گزارش ‌آزادراه همت تا کرج و محور چالوس، یکی از مسیرهای اصلی منتهی به پایتخت و تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است.

    با بهره‌برداری‌ از این آزادراه علاوه بر کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش اتلاف زمان و جلوگیری از تولید آلاینده‌های زیت‌محیطی به سبب ترافیک‌های سنگین، ‌‌بار ترافیکی درون‌‌شهری کرج با اتصال این مسیر به جاده کاهش می‌یابد و دسترسی کرج به استان‌های شمالی و تهران هم تسهیل می‌شود.

    این پروژه آزادراهی در قالب دو قرارداد اجرا می‌شود و سهم سرمایه‌گذاری دولت در این پروژه 70 درصد است.

    پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج که ابتدا قرار بود به یکی از میادین کرج متصل شود، با تغییرات اجرایی در پروژه، به ابتدای جاده کرج-چالوس متصل خواهد شد.

    این پروژه در ‌دولت نهم تصویب شد تا بدین ترتیب بار ترافیکی بین تهران  و کرج کاهش یابد.

    این پروژه در واقع کمکی برای کاهش بار ترافیکی منطقه یک آزادراه تهران-شمال در آینده هم خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی