مدیران خودروعصر اعتبار

ساده‌ترین شیوه پرداخت اقساط بانک مسکن

عصر ساختمان- مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن ساده‌ترین شیوه پرداخت اقساط بانک مسکن را استفاده از اینترنت‌ بانک و فعال‌سازی قابلیت برداشت خودکار اقساط از حساب عنوان کرد.

ساده‌ترین شیوه پرداخت اقساط بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، ساسان شیردل اظهار داشت: بانک مسکن در زمینه ساده‌سازی سیستم‌های پرداخت اقساط گام‌های بزرگی برداشته و در این زمینه پیش‌رو بوده است؛ طوری که در سال‌های اخیر انواع روش‌های پرداخت اقساط را در دسترس مشتریان قرار داده تا هر کس از میان این روش‌ها، روش مطلوب و مناسب خود را انتخاب کند و یا در هر شرایطی دست‌کم به یکی از این روش‌ها دسترسی داشته باشد تا خللی در روند پرداخت اقساط وی ایجاد نشود.

    وی در عین حال با اشاره به برخی مرزها و به نوعی موانعی که در برابر تسهیل بیشتر فرآیندهای پرداخت اقساط وجود دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال به لحاظ قانونی مسائلی در بحث تسهیلات‌دهی وجود دارد که نمی‌توان بی‌توجه به آنها، بسترهای پرداخت اقساط را طراحی کرد. مثلا انواع تسهیلات بانکی که اکنون به تسهیلات‌گیرندگان بانک مسکن پرداخت می‌شود، نرخ سودهای متفاوتی دارد. حتی ممکن است نرخ جریمه دیرکرد بازپرداخت انواع تسهیلات نیز با یکدیگر متفاوت باشد. بنابراین هم برای مشتری و هم برای بانک مهم است که حساب و کتاب هر یک از این تسهیلات را به شکل شفاف و در لحظه، در اختیار داشته باشد. از این رو طبیعی است که برای هر یک از انواع این تسهیلات، کارت قسط جداگانه‌ای صادر می‌شود، هر چند که تسهیلات‌گیرنده تمام آنها یک فرد یا یک زوج باشد.

    شیردل ادامه داد: به عنوان نمونه یک زوج یا یک فرد که از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق، جعاله و نیز تسهیلات بدون سپرده در تهران استفاده می‌کند، سه کارت قسط جداگانه برای هر یک دریافت می‌کند که هر کدام شماره 16 رقمی مستقل از دیگری دارد که برای پرداخت اقساط مربوط به آن از هر درگاهی، از این شماره‌ها استفاده می‌شود.

    وی در پاسخ به اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک برای ساده‌سازی وصول اقساط در بستر اینترنت چه کرده و چه می‌تواند بکند؟ توضیح داد: همین حالا مشتریان بانک مسکن می‌توانند اینترنت‌ بانک مسکن خود را با یکبار مراجعه به شعبه و دریافت نام کاربری و رمز عبور، فعال کنند و به سادگی با ورود به اینترنت‌بانک در هر زمان می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت‌های اقساط، از مانده انواع تسهیلات دریافتی خود و سایر گزارش‌های مربوطه مطلع شوند و قسط خود را نیز پرداخت کنند.

    به گفته وی، حتی این امکان وجود دارد که مبلغ اقساط به شکل خودکار در موعد مقرر از حساب بانک مسکن فرد برداشت شود و چنین قابلیتی در اینترنت‌ بانک مسکن پیش‌بینی شده است. همچنین بسیاری از این قبیل امکانات از طریق درگاه پرداخت بانک مسکن در بستر موبایل‌بانک نیز در دسترس مشتریان است.

    مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در عین حال از وجود یک مطالبه دیگر در میان مشتریان بانک مسکن خبر داد و گفت: گروهی از مشتریان تمایل دارند که بتوانند اقساط بانک مسکن خود را به شکل خودکار از حساب‌های نزد سایر بانک‌های عضو شبکه شتاب نیز به شکل خودکار پرداخت کنند که هنوز امکان آن فراهم نیست. هرچند امکان انتقال وجه به صورت «کارت به کارت» از تمام کارت‌های عضو شبکه شتاب همین حالا وجود دارد، اما این روش نیازمند وارد کردن شماره کارت قسط به عنوان شماره مقصد انتقال وجه است.

    شیردل تصریح کرد: طبعا راه‌اندازی سیستم برداشت خودکار و مستقیم اقساط از سایر حساب‌های غیر از بانک مسکن تسهیلات‌گیرندگان، منوط به یکپارچگی بسترهای مالی، همکاری‌های بخشی و بین بخشی و صدور مجوزهای لازم در قوانین و مقررات بانکی است.

    وی با بیان اینکه این موضوع منوط به همکاری بانک مرکزی است و بانک مسکن نیز آن را دنبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد در آینده این مذاکرات و پیگیری‌ها به نتیجه برسد و چنین امکانی عملیاتی شود.

    به گفته وی، به فراخور شرایط جدید در آینده و نیز تحقق الزاماتی که در زمینه یکپارچگی بسترهای مرتبط در نظام بانکی رخ خواهد داد، قطعا تسهیل‌گری در بحث پرداخت اقساط توسط مشتریان نیز بیش از پیش تقویت خواهد شد و بانک مسکن همچنان در این حوزه پیش‌رو خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو